söndag 1 januari 2017

Månadsbokslut december 2016

Antal lästa böcker i december 2016: 9

86. Storsjöodjuret av Jonas Moström
87. Volvo Lastvagnar av Erlend Loe
88. Flickan med snö i håret av Ninni Schulman
89. Gräspojken av Christer Lundberg
90. Långt ifrån död av Peter James
91. Norrsken av Frida Skybäck
92. Redan död av Stephen Booth
93. På andra sidan väggen av Shari Lapena
94. Huset av Jens Daniel Burman

Antal lästa sidor: 2928
Genomsnitt/dag: 94
Genomsnitt/bok: 325

Snittbetyg: 3,55

Ingående i serie: 6
Påbörjade serier: 2
Avslutade serier (läst senast utgivna/översatta): 1

Biografi: 0
Chick-lit: 0
Drama: 1
Fantasy: 0
Gubb-lit: 0
Humor: 2
Kriminalroman: 4
Science fiction: 0
Skräck: 1
Thriller: 1

Boktolvan: 1
E-böcker: 0
Finish that series: 2
Hyllvärmare: 5

Kvinnor: 3
Män: 6
Duo: 0

Originalspråk (svenska): 5
Originalspråk (engelska): 0
Författare jag inte läst tidigare: 5
Biblioteksböcker/e-lib: 0

Ljudböcker: 0
Recensionsexemplar: 3

Antal nykomna böcker: 13
Antal bortskänkta böcker: 2

Månadens bästa: Flickan med snö i håret av Ninni Schulman
Månadens sämsta: Långt ifrån död av Peter James
Månadens överraskning: Norrsken av Frida Skybäck
Månadens besvikelse: Långt ifrån död av Peter James
Månadens otäckaste: Huset av Jens Daniel Burman

Kommentar:
Det blev en del böcker även i december, det trodde jag inte när månaden började. Främst beror det på att jag kom på att jag kunde lyssna på ljudböcker på jobbet eftersom jag för det mesta inte behövde tänka för att utföra det jag gjorde. Under en tvåveckors provperiod på Storytel hann jag med fyra böcker. Jag har dock inte tagit upp någon av dem som ljudbok, eftersom jag läste dem med ögonen också.

Sex böcker som ingår i serier blev det, varav två var första boken. Två av böckerna var med i min avsluta-serie-utmaning, men egentligen blev det bara en avslutad serie, eftersom det under året kom en ny bok i den andra. Båda påbörjade serierna kommer jag att fortsätta läsa.

Fem hyllvärmare och tre recensionsexemplar hann jag med. Det är bra.

Chockerande tretton böcker bestämde sig för att flytta in i mina trångbodda hyllor. Till mitt försvar så vill jag nämna att jag faktiskt inte köpte någon av dem själv. Tre var julklappar och resten var recensionsexemplar eller vinster/gåvor. Bara tre böcker fick flytta ut.

Om månadens bästa: Flickan med snö i håret vann på målfoto.
Om månadens sämsta: Jag nästan somnade när jag läste Långt ifrån död.
Om månadens överraskning: Jag gillade ju historiska romaner förr och efter Norrsken så vet jag att det fortfarande funkar.
Om månadens besvikelse: Det är ju så många som gillar Peter James, men Långt ifrån död var precis lika tråkig som de två första delarna.
Om månadens otäckaste: Ibland var Huset otäck på riktigt.



Januari Februari Mars April
Maj Juni Juli Augusti
September Oktober November December

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar