fredag 28 juli 2017

Bokpost är den bästa sortens post

Jag försöker ju verkligen vara väldigt restriktiv med bokinköp nu och även med att be om recensionsexemplar. Faktum är att jag inte har bett om någon av höstens fantastiska böcker. Men så finns den där lilla boksamlaren därinne någonstans och den hoppas på överraskningsböcker. Ibland funkar det.

Jag har mer eller mindre fullkomligt älskat Peter Mays tidigare böcker och det kändes nästan overkligt att inte be om den. Till min alldeles extremt stora glädje så dök Coffin Road upp här som en överraskning. Ett extra stort tack till Modernista för den!

Dagen efter att den snälla brevbäraren ringde på för att personligen leverera Mays bok så kom det en avi i stället. En inte lika snäll brevbärare alltså. Det var alldeles för sent att ta sig till posten den dagen, men en tidig morgonpromenad senare så flyttade Försvunnen av Mo Hayder in hos mig, även den som en väldigt glad överraskning. Den här serien ligger jag lite efter med och har faktiskt i år läst första delen, som jag verkligen gillade. En högprioriterad serie. Tack till Modernista!

8 kommentarer:

  1. Svar
    1. Nästan allt är bättre än räkningar :)

      Radera
  2. De där har jag också fått hem! Har du koll på om Coffin road är fristående?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, Coffin road är fristående så den kan man läsa när som helst :)

      Radera
  3. Svar
    1. Ja, speciellt när det är böcker som man verkligen, verkligen vill ha :)

      Radera