tisdag 18 juli 2017

Från A till Ö: E - Eftertänksamhet

E - Eftertänksamhet. En bok som fick dig att tänka.
Vare sig boken var en deckare eller bara fick dig att tänka mer på något speciellt i allmänhet. Den här boken gav din hjärna en work-out.

Roslund & Hellström är (var) generellt väldigt bra på att få mig att fundera över många saker, bland annat orsak och verkan. Utan att trycka upp pekfingret i ansiktet på en så berättar de tragiska och trovärdiga berättelser. Den allra bästa av deras böcker funderar jag fortfarande på ibland.

Bilden är länkad till mitt inlägg.
Edward Finnigans upprättelse av Anders Roslund & Börge Hellström

6 kommentarer:

  1. Svar
    1. Alla deras böcker är väldigt intressanta och får en att börja fundera.

      Radera
  2. Har läst några av deras böcker och tycker att de är väldigt bra, och speciellt denna.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Denna tycker jag är deras absolut bästa, men alla är väldigt bra :)

      Radera
  3. Hm, ja så är det. Den här har jag läst och det var en hel del att fundera kring. Gillat flertalet jag läst inklusive denna ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är väl de senare böckerna som har varit lite... mindre bra, tycker jag. Framför allt så har de blivit för tjocka :)

      Radera