fredag 14 juli 2017

Mer från den fördömda rean

Så kommer då det som är lite av en fortsättning på förra veckans inlägg. Om den fördömda rean. Nu har pocketböckerna kommit också.

Flickan med gåvorna av M.R. Carey (som jag har varit löjligt nyfiken på sedan den kom, trots temat), Eugen Kallmanns ögon av Håkan Nesser (nu har jag så otroligt många olästa Nesser att jag nästan blir orolig), Guernseys litteratur- och potatisskalspajssällskap av Mary Ann Shaffer & Annie Barrows (titeln alltså...) och Stjärndamm av Lars Wilderäng (äntligen samtliga delar i min hylla, nu ska de bara läsas också).

Sedan dök det upp en bok som faktiskt verkar ha haft något emot att flytta hem till mig. Började vänta på den för ett halvår sedan, men nu är den äntligen här. Förtvivlan av Vladimir Nabokov. Han är väl inte en riktigt så gammal ryss som de andra gamla ryssarna, men jag tror inte det spelar någon roll. Jag verkar gilla de nya också. Tack till Modernista!

12 kommentarer:

  1. potatisskalpajen får jag ta och läsa

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bara titeln gör ju en lässugen och den låter väldigt mysig.

      Radera
  2. Rea? Nej säg inget, det är troligen bäst att jag inte vet något om den 😂

    SvaraRadera
    Svar
    1. Just den här rean är slut sedan ett tag ;)

      Radera
  3. Jag, som packar flyttkartonger nu igen, motstod häromdagen pocketrean på Bokus, men det var verkligen en övning i karaktärsfasthet.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är verkligen svårt att motstå billiga böcker. Jag lyckades förra helgen på ÖoB och jag var stolt som en tupp :)

      Radera
  4. Guernseys litteratur- och potatisskalspajssällskap läste jag för flera år sedan men jag kommer ihåg att jag verkligen tyckte om den :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den låter väldigt mysig och bara titeln gör ju att man känner ett behov av att läsa den :)

      Radera
  5. Flickan med gåvorna är verkligen jättebra :) Eugen Kallmans ögon är jag riktigt nyfiken på.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du har ju faktiskt del i skulden att jag har köpt Flickan med gåvorna ;) Nesser är en av mina favoritförfattare så jag är alltid nyfiken på hans böcker.

      Radera