lördag 16 december 2017

Från A till Ö: I - Ilska

I - Ilska. En karaktär som gjorde dig frustrerad.
Ibland förstår man inte hur karaktärerna tänker. Just den här karaktären gjorde dig extra frustrerad.

Jodå, det finns några sådana här också. Jag hade lite problem att välja vilken av dem som skulle få stå här till allas beskådan. Till slut bestämde jag mig.

En karaktär som höll på att driva mig till vansinne var Kjetil Ruud. Så här skrev jag om honom:
Han kan vid ena tillfället tänka att en ung kvinnas minimala klädsel lätt kan tas för en invit eller antydan att hon är tillgänglig, att en kvinna som är osminkad har ett "annars normalt utseende", att ett handslag är feminint och nästan bögigt, att en åtsittande klänning och en pushup-bh mer ger intryck av att kvinnan är prostituerad än socialsekreterare, att kvinnor i allmänhet bara behöver antyda sex för att linda män runt lillfingret och så vidare. I nästa andetag blir han förbannad på snedvriden kvinnosyn.

Bilden är länkad till mitt inlägg.
Ankharen av Ståle Brandt

6 kommentarer:

  1. Ibland är det lite kul med karaktärer man blir arg och irriterad på. De håller en liksom lite extra vaken under läsningen. :)

    SvaraRadera
  2. Sådana där karaktärer ogillar jag starkt. Sen blir det svårt ibland att veta om det är författarens åsikter eller om det helt enkelt är så att man satt sig in i en annan roll väldigt väl.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag brukar inte reagera på sådant, bara om det liksom går över en gräns. Som det gjorde här. Jag hoppas innerligt att det var karaktärens åsikter det där...

      Radera
  3. Det låter som en karaktär som jag också hade blivit väldigt ilsk på.

    SvaraRadera