fredag 31 oktober 2014

Bokbloggsjerka 31 oktober – 3 november

Nu är det minsann fredag igen, ska bli skönt med lite helg. Precis som vanligt börjar helgen med Annikas bokbloggsjerka.

Veckan uppgift är: Har du några tips på nyhetsbrev eller kanske en intressant sajt som boknördar borde kolla in? Kan handla om precis vad som helst, t.ex. böcker, prydnader, porslin etc?

Jösses, det här kan ju bli en farlig jerka. Jag har lyckats hålla mig undan alla nördiga sajter, så något tips har jag inte. Däremot är jag lite osäker på om jag vill läsa alla andras inlägg... Jag behöver verkligen inga fler ställen att lägga tid på :)

Med lite god vilja kanske man kan kalla Goodreads och Boktipset för intressanta sajter för en boknörd, men dem känner väl alla till.

Och så OK då, jag har en kul shop jag brukar kolla på, Coolstuff, där har de en del kul prylar. Bokbutiken har jag själv aldrig handlat på, men det är kul att titta. Detsamma gäller The Literary Gift Company och sajten för oss som gillar retro, Retroholics.

40 kommentarer:

  1. Vilka roliga tips :) Ska kolla in dem.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Coolstuff kan jag i alla fall rekommendera, där har jag handlat massor :)

      Radera
  2. Kul med länk till shops, fast vet inte om jag vågar gå in som sagt ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, ibland är det bästa att låta bli att titta :)

      Radera
  3. Goodreads använder jag med, men webbutiker de brukar jag undvika ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag är väldigt svag för att handla på nätet :)

      Radera
  4. Goodreads och jag har inte riktigt blivit kompisar än, får ta mig lite mer tid att lära känna sajten så blir det säkert bra.

    SvaraRadera
  5. Boktipset och Goodreads är ju kända, bokbutiken kanske vore nåt för att "fönstershoppa" lite i. Retro och nostalgi är lockande farligt dock, tror det blir loppis istället! :) Tack för tips.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Retro är helt hopplöst, det är så fantastiskt snyggt :)

      Radera
  6. Goodreads fastnade jag aldrig för, och jag försöker undvika att ägna för mycket tid på nätet (har ett litet pälsmonster som hjälper att påminna om jag är tråkig för länge i taget)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag gillar egentligen inte tidstjuvar, men ibland så :)

      Radera
  7. Svar
    1. Jag gillar deras betygsestimat, men annars tycker jag den sidan funkar väldigt dåligt.

      Radera
  8. Coolstuff gillar jag med, finns julklappar där till de som redan har allt :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, har köpt där i några år nu :)

      Radera
  9. Höll koll på Boktipset ett tag men tröttnade. Goodreads har jag aldrig fastnat för.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag stod emot Goodreads länge, ville inte ha en sajt till att hålla uppdaterad, men jag blev nog såld från första klicket :)

      Radera
  10. Idag hade jag inget bra svar att dela med mig av, så det blir att kolla er andras tips :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du kunde ha lagt ut ett icke-svar, det är ju också ett svar :)

      Radera
  11. Goodreads skulle jag inte klara mig utan :)

    SvaraRadera
  12. Jag kollar också in The Literary Gift Company, men det är ingen ännu som har förstått att skaffa presenter åt mig därifrån..

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du får helt enkelt ge dem en länk till det du önskar dig :)

      Radera
  13. Åhh, här haglar det av spännande tips, jag undrar vad jag ska kunna komma med, jag som bara använder typ Bokus...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag trodde inte jag hade något att komma med heller, tills jag började kolla mina länkar...

      Radera
  14. Flera bra tips. Vet vad du menar om att det är lätt att förlora sig i sådana sidor :)

    SvaraRadera
  15. Har ett konto på Goodreads som jag inte använder. Tack för tipsen på de övriga.

    SvaraRadera
  16. Svar
    1. Ja, men bra att ha när man själv ska köpa presenter till andra :)

      Radera
  17. Tack för tipsen :)

    sv: Ja, den sidan får du försöka komma ihåg :) Jag hittade den av en slump sen ett annat tips är NetGalley att komma ihåg sen om du lyckas vänja dig vid e-böcker :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Varsågod :)

      Det går sakta med e-böcker, men det går :)

      Radera
  18. Kul tips även om inte jag heller behöver något mer att lägga min tid på :).

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, jag har så det räcker, tack :)

      Radera