lördag 17 december 2016

Månadssammanfattning utmaningar november 2016

Det känns som att jag är med i så många utmaningar, officiellt eller inofficiellt, att jag behöver göra något slags sammanfattning över vad som hänt varje månad. Annars tror jag faktiskt inte att jag kan hålla ordning på mig.

Så här gick det i november.

Antal
Tanken är att jag ska läsa 72 böcker och det betyder sex böcker varje månad.

Antalsmålet var avklarat redan i början av oktober och all läsning nu är bara en bonus. Jag ligger +13 nu.

Boktolva
En boktolvabok läste jag, Tony och Susan av Austin Wright. Här ligger jag i fas.

Spänningsutmaningen
Månadens val i spänningsutmaningen var Färjan av Mats Strandberg, men av anledningen som hittas under nästa punkt så gör jag ett fräckt byte och utnämner Jag vet var du bor av Claire Kendal i stället.

I december tänker jag läsa Flickan med snö i håret av Ninni Schulman.

Månadens bästa bok
Det blev till slut Färjan av Mats Strandberg. Och inte bara månadens bästa, utan (hittills) årets bästa.

Finish That Series
Tre böcker hann jag med här, Den man älskar av Mari Jungstedt och Djävulsklippan samt Död och begraven av Stephen Booth. Även här ligger jag i fas nu.

Världsomsegling
Inga resor utanför Sverige, Storbritannien och USA.

Hyllvärmare
Fem hyllvärmare hann jag med, Tony och Susan av Austin Wright, Kaffe med musik av Karin Brunk Holmqvist, Djävulsklippan av Stephen Booth, Död och begraven av Stephen Booth och Den man älskar av Mari Jungstedt. Det gör att jag nu bara ligger -1 här.

E-böcker
Inga e-böcker blev lästa, men jag klarade av antalsmålet förra månaden så det gör inget.

Läs en novell II
20 noveller i en lista med 40 ska läsas.

Inga noveller blev lästa i november.

Bilderna på böckerna är länkade till respektive inlägg.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar