torsdag 9 mars 2017

Hett i hyllan #82

Jag bara gissar nu, men jag tror inte jag är ensam om att ha en del böcker i hyllan som stått där i evinnerliga tider. Är det inte dags att de där, halvt, bortglömda böckerna får ta lite plats och synas? Jo, det tycker jag. Verkligen. Därför kommer de, en efter en, att dyka upp här varje torsdag under rubriken Hett i hyllan. Lite lagom tvetydigt, eller hur? Vad har du för dolda skatter i hyllan?

Hösten 2013 är fortfarande det som gäller här. Jag köpte en förfärlig massa böcker det året.
Förra hösten var en annan av Kitty Sewells böcker med i hett i hyllan, den här veckan är det hennes debutbok, Iskallt budskap, som är i rampljuset.

Jag vet fortfarande egentligen ingenting om den här författaren, förutom att hon faktiskt är född i Sverige, men numera bor (eller i alla fall bodde) i Wales. Det är lite märkligt att jag har lyckats få tag i två böcker av en författare som ingen har hört talas om. De låter ju spännande båda två och jag tror faktiskt jag får ta och läsa åtminstone en av dem ganska snart. Jag blir ju nyfiken. Detta handlar boken om:
"Käre doktor Woodruff! Jag hoppas att du inte tar illa upp att jag skriver till dig. Jag tror att jag är din dotter ... Mitt namn är Miranda och jag har en tvillingbror, Mark ..."

På ett ögonblick förändras livet för doktor Dafydd Woodruff. Han och hans hustru har en längre tid försökt få barn utan att lyckas. Så får han ett brev från en tonårsflicka som påstår att hon är hans dotter. Och att han dessutom har en son - i den kanadensiska vildmarken. Vad hände egentligen i Moose Creek för femton år sedan? Varför reste han dit? Och vem är kvinnan han inte vill möta igen?

Om du också vill vara med och visa upp dina böcker, antingen heta hyllvärmare eller heta av någon annan anledning, så lägg gärna in en länk här nedanför. Då hittar jag dig mycket lättare.

23 kommentarer:

  1. Det där lät ju som en bok i min smak! Men mycket riktigt, helt okänd för mig.
    https://lottensbokblogg.wordpress.com/2017/03/09/hett-i-hyllan-35/

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, men visst låter den bra?! Jag måste se till att läsa någon av de två jag har av henne i alla fall :)

      Radera
  2. Den lät riktigt spännande, men författaren är okänd även för mig.

    Här kommer mitt bidrag: http://beasbokhylla.se/2017/march/hett-i-hyllan-9-2.html

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag får se till att läsa den snart, den är inte speciellt tjock :)

      Radera
  3. Okänd för mig också, men låter spännande.
    Här är min
    https://binasbooks.wordpress.com/2017/03/09/hett-i-hyllan-13/

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, visst låter den spännande :)

      Radera
  4. veckans hetaste: http://hannelesbibliotek.blogspot.se/2017/03/inte-en-enda-kvinna-hett-34.html

    SvaraRadera
  5. Den låter ju faktiskt himla spännande. Se om det går att få tag på den enkelt då.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Upplägget låter väldigt intressant :)

      Radera
  6. Den låter spännande. Här kommer min hyllvärmare http://boklysten.blogspot.se/2017/03/hett-i-hyllan-82.html

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, men visst är det lite märkligt att ingen känner till henne?

      Radera
  7. Helt okänd författare, kan vara något för mig.

    Här är min hyllvärmare: http://www.kulturnastet.se/2017/03/09/hett-i-hyllan-9-ett-snyggt-lik-av-peter-james/

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag gillar ju att läsa nya författare, men 2013 köpte jag så otroligt många böcker att de flesta liksom bara försvann och blev en suddig massa :)

      Radera
  8. Den har jag också fast i pocket och visst låter den spännande. Här kommer min http://eggetbok.blogspot.se/2017/03/hett-i-hyllan-7.html

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så det finns alltså fler som har den :)

      Radera
  9. Det där var en okänd titel.

    Här kommer min bok: https://lenasgodsaker.blogspot.se/2017/03/hett-i-hyllan-82.html

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det verkar inte vara många som har hört talas om den.

      Radera
  10. Hett i bokhyllan? En tolkning är förstås att böckerna är intensivt intressanta. En annan att det kan vara dags att använda dem till tändpapper i vedpannan.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är ju kanske inte så hållbart och bra för miljön att elda upp böcker ;) Och så vill jag ju läsa den, precis som jag vill med alla olästa böcker i hyllan. Att tiden sedan inte räcker till är inte böckernas fel.

      Radera
    2. Bland alla iskalla, som fryser för att de aldrig lästs, hittade jag John Lapidus Missionärerna. Den ska få gå igenom min läsprocessor, så ska vi se om inte både jag och Lapidus går upp i varv.

      Radera
    3. Lapidus brukar vara bra :)

      Radera
  11. Ha ha en iskall heting...

    Här är min

    http://mittbokintresse.blogspot.se/2017/03/hett-i-hyllan-v-9.html

    SvaraRadera