torsdag 23 mars 2017

Hett i hyllan #84

Jag bara gissar nu, men jag tror inte jag är ensam om att ha en del böcker i hyllan som stått där i evinnerliga tider. Är det inte dags att de där, halvt, bortglömda böckerna får ta lite plats och synas? Jo, det tycker jag. Verkligen. Därför kommer de, en efter en, att dyka upp här varje torsdag under rubriken Hett i hyllan. Lite lagom tvetydigt, eller hur? Vad har du för dolda skatter i hyllan?

Nu börjar 2013 närma sig slutet vad gäller inköpta böcker som fortfarande är olästa och vi har kommit till december.
Andreas Roman hör till mina favoritförfattare, efter tre lästa böcker. Vigilante köpte jag efter att jag redan kommit på att jag gillade honom, ändå är den fortfarande oläst. Visst är det konstigt hur det kan bli...

Den låter ju jättespännande, bara kolla:
Jag gav några snorungar stryk vid skolans busshållplats i dag, säger jag. Pappa slutar äta och tittar på mig. Mamma höjer ögonbrynen medan hon dricker. Malin får ur sig en kvävd fnissning.

Det är sant, fortsätter jag. Dom stod och knuffade runt en stackars kille, så jag stannade bilen och gav dom en omgång.

Det blir tyst runt middagsbordet. Sedan skrattar pappa högt, mamma ler lite och Malin bara skakar på huvudet. Inga skuggor skingras men vi börjar åtminstone småprata, även om det hela tiden känns spänt.

Marcus lever ett till synes lugnt liv med familj, flickvän och ett bra jobb. Men när hösten intar Göteborg är det något som börjar gro i honom, en irritation som blir allt svårare att hantera. Det är så många idioter som går lösa, så mycket meningslös förljugenhet och dumhet. När Marcus till slut låter fördämningarna brista och går till handling riskerar han att mista allt; familj, vänner och förhållande. Men han är inte ensam. I skuggorna anar han någon som med intresse följer hans framfart som självutnämnd Vigilante.

Om du också vill vara med och visa upp dina böcker, antingen heta hyllvärmare eller heta av någon annan anledning, så lägg gärna in en länk här nedanför. Då hittar jag dig mycket lättare.

16 kommentarer:

  1. Jag har ju fortfarande en oläst av honom (om jag inte blandar ihop det), men den där lät ju verkligen intressant.
    https://lottensbokblogg.wordpress.com/2017/03/23/hett-i-hyllan-37/

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har ju gillat allt han skrivit så... ;)

      Radera
  2. Jag har inte läst något av honom men den här boken verkar spännande. Här kommer min heting. https://sarasbokblog.wordpress.com/2017/03/23/hett-i-hyllan-15/

    SvaraRadera
    Svar
    1. Alla som jag har läst har varit spännande :)

      Radera
  3. Den låter både lite obehaglig och spännande.
    https://binasbooks.wordpress.com/2017/03/23/hett-i-hyllan-15/

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag blir faktiskt lite sugen på att läsa den nu :)

      Radera
  4. Känner inte till författaren, men boken låter ju spännande http://boklysten.blogspot.se/2017/03/hett-i-hyllan-84.html

    SvaraRadera
    Svar
    1. Han har skrivit ganska många, men det är ju mest skräck, tror jag man kan kalla det.

      Radera
  5. Det var en ny författare för mig.
    http://beasbokhylla.se/2017/march/hett-i-hyllan-11-2.html

    SvaraRadera
    Svar
    1. Han är inte så väldigt välkänd kanske.

      Radera
  6. Andreas Roman har jag läst en bok av och har två ytterligare i bokhyllan, dock inte denna. Här är mina.

    SvaraRadera
  7. Har läst boken Mörkrädd av Andreas Roman, gillade den inte tillräckligt mycket för att läsa fler av honom, men kanske ska tänka om efter det du skrev om denna...

    Här är mitt inlägg

    http://mittbokintresse.blogspot.se/2017/03/hett-i-hyllan-vecka-12-2017.html

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh, jag som gillade Mörkrädd så mycket :)

      Radera
  8. Jag har läst Doktor Joseph av Andreas Roman. Gillade den.

    Här kommer min bok:
    https://lenasgodsaker.blogspot.se/2017/03/hett-i-hyllan-84.html

    SvaraRadera