fredag 24 mars 2017

Ibland ska man ha lite tur också

Jag har ju tänkt skära ner på bokinköpen i år, men efter en jobbig vecka med femton olika tester (fem engelska och tio IT) så kände jag att jag var värd att i alla fall ta en titt på rean på Åhléns. Det gjorde jag verkligen rätt i.

För fem år sedan läste jag första delen i Anders Björkelids serie Berättelsen om Blodet och sedan dess har jag försökt hitta de efterföljande tre delarna. Jag har lyckats ganska bra, men den fjärde och sista, Frostskymning, hade jag inte lyckats hitta till ett överkomligt pris. Tills nu. 29 kronor! Det gick ju bara inte att låta bli. Som sällskap (böcker ska ju inte färdas ensamma) fick den Bläckfisken av Christer Lundberg, gillade ju Gräspojken så att...

Sedan dök det faktiskt upp ännu en bok, Konklaven av Robert Harris. Hans förra bok tyckte jag väldigt mycket om och kanske kan han hjälpa mig att hitta tillbaka till de där historiska/politiska romanerna som jag läste så många av för några decennier sedan. Tack till Bookmark Förlag!

10 kommentarer:

  1. Antingen har jag tittat på Björkelids böcker i affären eller så har någon annan i familjen den första i serien ;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tror nog mer på det andra alternativet :)

      Radera
  2. Grattis! Jag köpte de tre första i Björkelids serie för 10 spänn styck, bokrea. Och så har jag precis köpt Robert Harris En officer och spion.

    SvaraRadera
  3. Jösses vilken vecka! Den är jag inte avundsjuk på. Sen är det fascinerande hur böcker bara kommer hem till en på olika sätt trots intentionerna till ett köpstopp. :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag blir så oerhört trött av test, det blir som en urladdning och när det är så många på raken... :( Böcker har lite mystiska sätt att hitta hem till en ;)

      Radera
  4. Svar
    1. Jag tror att det finns en chans att den passar mig också :)

      Radera