tisdag 14 mars 2017

Top Ten Tuesday: Böcker att läsa i vår


Tisdag igen och då naturligtvis dags för en Topp Tio Tisdag (Top Ten Tuesday). Veckans uppgift är Top Ten Books On My Spring TBR.

För mig gäller att våren är mars, april och maj så jag har ju avverkat en del av marsläsningen redan. Dessa tio skulle jag gärna vilja hinna med i alla fall.

1. Inferno av Dan Brown så jag kan se filmen sedan. Den står redan här och väntar.
2. Otrygg hamn av Tana French
3. Nätter i Reykjavik av Arnaldur Indriðason
4. Allegiant av Veronica Roth så jag kan se filmen sedan, men först måste jag ju se Insurgent.
5. Avdelning 73 av Sofie Sarenbrant
6. Tredje principen av Anna Jakobsson Lund
7. Läsarna i Broken Wheel rekommenderar av Katarina Bivald
8. Trojanerna av Lova Lovén
9. Borgen av Ellinor Häggström
10. Gryningsstjärna av Charlotte Cederlund

20 kommentarer:

  1. Jag har bara läst två av dessa!
    För vår del blir det nog att vi ser filmen utan ha läst boken :-O. Inferno alltså.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, så gör jag med ibland, men boken Inferno står ju redan i hyllan...

      Radera
  2. Läsarna i Broken Wheel är mysig. Själv har jag hennes andra bok, Motorcyklar och sånt, väntande. Märkligt att det tar emot trots att jag gillade första boken riktigt mycket. Lättläst mysbok.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Men visst är det konstigt att vissa böcker blir stående trots att man gillat det man läst innan av författaren. Fattar inte.

      Radera
  3. En hel del spännande på den listan. Jag ser fram emot att se vad du tycker om Inferno!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Inferno står redan på aprils att-läsa lista så snart så... :)

      Radera
  4. Tredje principen och Läsarna i Broken Wheel rekommenderar är verkligen bra :) Jag är inte lika kritisk till Allegiant som många andra, men det kändes onekligen som ett svagt avslut.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tredje principen läste jag faktiskt ut nu i helgen :) Den var väldigt bra.

      Radera
  5. Läsarna i Broken Wheel tittade jag på idag (i hyllan alltså) och blev nyfiken på :) Den borde inte få vänta så länge.

    SvaraRadera
  6. Läsarna i Broken Wheel vill jag också läsa, tack för påminnelsen, den skall jag lägga till på min lista :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag är lite ledsen att jag inte läst den än för hennes andra bok fanns ju på rean, men jag "får" inte köpa fler böcker av en författare innan jag har provat på :)

      Radera
  7. Inferno är så bra speciellt i bokform. Men filmen var också riktigt okej.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så bra :) Den står överst på aprils läslista.

      Radera
  8. Härlig lista! Inferno står på min lista med :)

    SvaraRadera
  9. Jag har läst Nätter i Reykjavik, Allegiant och Avdelning 73. Gillade inte Avdelning 73, Nätter i Reykjavik var okej och Allegiant både bra och dålig. Gillade den serien.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Avdelning 73 läste jag ut igår och nja, det var inte hennes bästa. Allegiant är jag så nyfiken på, det verkar som att det är delade åsikter om den :)

      Radera
  10. Svar
    1. Den ska läsas om bara någon vecka :)

      Radera