fredag 31 mars 2017

Spännande nya böcker

Som om jag inte hade tillräckligt att läsa redan, så kommer det ännu fler böcker.

Först kom den här skönheten, En sax i hjärtat av Marie Bengts. Den utspelar sig 1957 i Småland, har en sömmerska i huvudrollen och ska vara en gammaldags pusseldeckare. Det är väldigt mycket som kan bli rätt där. Tack till Albert Bonniers Förlag!

Sedan dök äntligen den här upp också. Jag har väntat länge på Diabolic av S J Kincaid. En science fiction om Nemesis, en varelse som ser ut som en människa, men som är programmerad att inte bry sig om något annat än att dess ägare har det bra. Ord som rymdimperium i beskrivningen lockar otroligt mycket. Tack till B Wahlströms!

6 kommentarer:

  1. Pusseldeckare är för mig en positiv "trigger" så jag blev nyfiken på En sax i hjärtat!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Pusseldeckare är definitivt en positiv trigger :)

      Radera
  2. Hoppas Diabolic var värd väntan :) Jag gillade den!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hoppas få den läst i slutet av månaden :)

      Radera
  3. En sax i hjärtat börjar jag bli alltmer nyfiken på :) Det ska bli spännande att läsa vad du tycker om båda dessa.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag hoppas få läst dem ganska snart :)

      Radera