tisdag 29 december 2015

Resultatet från julafton

Den här julen sa jag tydligt och klart att fokus skulle ligga på film, så att det inte skulle bli så förfärligt många nya böcker. Jag hade ju fortfarande förhoppningen att klara nytillskott ≤ antal lästa böcker. Den förhoppningen kom helt på skam. Tomten brydde sig inte ett dugg.
De öde fälten av Elly Griffiths, Den värld som var vår av Dennis Lehane, Midnattssol av Jo Nesbø, Järnblod av Liza Marklund.

Rörelsen av John Ajvide Lindqvist, Mästare, väktare, lögnare, vän av Christoffer Carlsson, Eldjägarna av Mons Kallentoft, Gray mountain av John Grisham.

Metro 2034 av Dmitrij Gluchovskij, När skruven dras åt av Henry James, Nätter i Reykjavik av Arnaldur Indriðason, Projekt Rosie av Graeme Simsion.

Barins triangel av Håkan Nesser och Maskarna på Carmine Street av Håkan Nesser.

San Andreas, Jurassic World, Outlander säsong 1 volume 1, Modern family säsong 6.

26 kommentarer:

  1. Jättemånga bra böcker där, en del har jag läst bland annat Elly Griffiths De öde fälten. Den boken var superbra.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Och den ska minsann bli läst redan nästa år :)

      Radera
  2. Jösses, det var inte dåligt med bokiga klappar du fick! Härligt :)

    SvaraRadera
  3. Haha - heja tomten! Härligt.
    Sonen fick två säsonger av Modern Family. Han har plöjt bägge redan...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jobbigt med en tomte som inte bryr sig om vad man säger ;)

      Sambon vill bara titta på Castle så det lär nog dröja innan vi kommer till sjätte säsongen av Modern Family.

      Radera
  4. For en flott samling gaver! Etter at jeg begynte å jobbe i bokhandel er det ingen som kjøper bøker til meg mer...sukk... :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad trist, men du kan ju skriva en önskelista? Det måste jag göra :)

      Radera
  5. Åh Outlander, den är sååå bra!
    Hehe den där tomten är lurig han :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag hoppas jag tycker bättre om filmatiseringen än boken ;) Den här Tomten kan man inte lita på. Alls.

      Radera
  6. Wow vad många bokliga klappar!!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag vet bara inte var jag ska ställa dem...

      Radera
  7. Svar
    1. Ja, de som att mina ögon glittrade när jag packade upp alla klapparna :)

      Radera
  8. Det blev ju några filmer i alla fall :) :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, men tyvärr så uppfattade inte Tomten alls det där med att filmer skulle prioriteras. Det finns fortfarande två kvar på önskelistan :)

      Radera
  9. Oj! Vilken riktig bokmal till tomte!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad ska man egentligen göra åt detta ;)

      Radera
  10. Haha, vilken elak tomte verkligen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, eller hur? Jag undrar vad jag ska ge honom för straff ;)

      Radera
  11. Vilken lurig tomte ;) Hoppas du kommer gilla Outlander bättre som tv-serie. Det är en snygg produktion och skådespelarna är riktigt duktiga. Särskilt han som spelar Frank/Black Jack.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tror jag får titta på Outlander utan sambon, vet inte om han skulle uppskatta den. Får prova med ett avsnitt :)

      Radera