torsdag 17 december 2015

Veckans bokbloggsfråga – Vecka 51

Vi är nog många som saknar Annikas bokbloggsjerka och då är det ju tur att det finns någon som plockar upp bollen. Carola på barnboksbloggen har startat sin egen variant av jerkan.

Veckans bokbloggsfråga är: Hur mycket tid lägger du ner på bloggen och på din läsning per vecka? Känns det som att det är lagom eller skulle du velat att bokbloggandet tog mer eller mindre tid än i dagsläget? Finns det något du skulle vilja göra med bloggen som det inte finns tid till i dagsläget?

Det blir nog åtskilliga timmar som läggs på blogg och läsning, men jag har ingen aning om hur många. Kanske 10-15 timmar i veckan sammanlagt.

Bloggtiden går lite upp och ner, eftersom jag skriver ganska många inlägg när jag väl skriver något, sedan tidsinställer jag dem. Det betyder att jag någon vecka kanske inte lägger någon tid alls egentligen och vissa veckor blir det många timmar som spenderas där. Läsningen är nog ungefär likadan, just nu känns det som att jag inte läser alls och ibland läser jag hela tiden.

Om jag hade kunnat så hade jag gärna levt på läsning och bokbloggning, alltså ägnat mig på heltid åt det. Det går ju inte, men det känns som att jag lägger lagom mycket tid just nu. Det är ju ändå en väldigt rolig hobby.

Visst har jag funderingar på att göra något med bloggen, men än så länge är jag nöjd. Det enda jag skulle vilja ha är något slags logga, men eftersom jag inte är grafiker så orkar jag aldrig bry mig.

8 kommentarer:

  1. Det blir samma här, en hel del timmar men har aldrig lagt märke till exakt hur många.

    SvaraRadera
  2. Att man kan tidsinställa sina inlägg är en riktigt bra funktion... :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är helt fantastiskt och jag kommer fortfarande ihåg hur lycklig jag blev när jag upptäckte det :)

      Radera
  3. Hade också velat ha någon slags logga men är inte så duktig på sådant.

    SvaraRadera
  4. Jag har också börjat utnyttja det där med tidsinställda mer :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag upptäckte det efter några månader, tror jag, och har använt det flitigt sedan dess. Det är fantastiskt att ha en massa inlägg klara i förväg :)

      Radera