tisdag 22 december 2015

Top Ten Tuesday: Böcker jag hoppas Tomten kommer med


Tisdag igen och då naturligtvis dags för en Topp Tio Tisdag (Top Ten Tuesday). Veckans uppgift är Top Ten Books I Wouldn't Mind Santa Leaving Under My Tree This Year.

Äntligen en riktigt lätt fråga. Min önskelista har varit klar i flera månader... I år har jag gjort något så ovanligt som att säga att det är filmerna jag prioriterar, men några av de här böckerna hoppas jag hittar till min bokhylla.

1. Jag är en tjuv av Jonas Karlsson
2. Rörelsen: Den andra platsen av John Ajvide Lindqvist
3. Midnattssol av Jo Nesbø
4. Future av Dmitrij Gluchovskij
5. Eldjägarna av Mons Kallentoft
6. Gray mountain av John Grisham
7. Den värld som var vår av Dennis Lehane
8. Hyresgästerna av Sarah Waters
9. Järnblod av Liza Marklund
10. De öde fälten av Elly Griffiths

11 kommentarer:

  1. Bara två som jag läst faktiskt. Nesbö har jag inte bestämt mig om. Jag gillade ju inte Blod på snö särskilt mycket...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har inte ens läst Blod på snö än... :)

      Radera
  2. Två som jag har menar jag... bara en jag läst...

    SvaraRadera
  3. De fem jag läst här tycker jag absolut platsar på en önskelista till tomten ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Och jag hoppas att Tomten kommer med några i alla fall :)

      Radera
  4. Rörelsen har jag börjat med men kom av mig. Inte för att den var dålig ( hallå liksom ) utan för att saker kom emellan och efter det har det passat bättre med lite mer lättläst. Men den kommer.
    Jag har taggat dig i Nyårslöftestaggen. Om du vill. :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Som vanligt så ligger jag ju efter i läsandet av nyare böcker så jag har inte ens läst Himmelstrand än :(

      Naturligtvis vill jag göra Nyårslöftestaggen :)

      Radera
  5. Hoppas du får Hyresgästerna :) Den är riktigt bra!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tror att jag skulle gilla den och får jag den inte så köper jag den själv, senare :)

      Radera
  6. Järnblod är en bra avslutning på böckerna om Annika Bengtzon.

    SvaraRadera