fredag 11 december 2015

Äntligen här!

OK, jag kanske inte älskar Lacey Flint, men Sharon Bolton tycker jag väldigt mycket om. Och häromveckan kom äntligen den efterlängtade boken.
Små svarta lögner handlar tydligen inte ens om Lacey Flint så vad kan gå fel, liksom. Så här står det om boken på Modernista:
Vad är det värsta din bästa vän skulle kunna göra mot dig?
Det var visserligen inte mord. Ett ögonblicks ouppmärksamhet, en tragisk olycka – och två barn är döda. Dina barn.

Du bor i ett litet ö-samhälle och kan därför inte undkomma kvinnan som har förstört ditt liv. Varje slumpartat möte blir en plågsam påminnelse om vad du har förlorat – din familj, din framtid, din psykiska hälsa. Hur länge dröjer det innan hämndbegäret blir för svårt att motstå? Om du saknar skäl att leva vidare, varför då inte låta dina mörkaste tankar bli till handling?

Så: Vad är det värsta du skulle kunna göra mot din bästa vän?
Jag ser så fram emot att läsa den här. Tack för boken!

16 kommentarer:

  1. Den lät väldigt spännande. Får se om jag ger den en chans :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den låter precis som något jag skulle kunna gilla :)

      Radera
  2. Ska bli intressant att se vad du tycker. Själv så läser jag ju gärna om Lacey Flint ;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den ska läsas så snart det bara går :)

      Radera
  3. Jag gillade hennes "Rov", men har inte läst någon Lacey Flint-bok än. Den här låter spännande!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Rov har jag inte läst än, men den står här och väntar i hyllan.

      Radera
  4. Jag tyckte jättebra om den här :)

    SvaraRadera
  5. Svar
    1. Ja, det hade jag ju kunnat. Om det inte hade varit för alla andra böcker jag också vill läsa NU :)

      Radera
  6. Jag provade att lyssna på den men det var lite seg uppläsning så jag slutade lyssna. Tyckte dock att den innehållsmässigt verkade mycket lovande så jag blev väldigt glad när ett inbundet ex låg på min hallmatta häromdagen. Den kan nog bli läst under julledigheten!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag klarar ju inte riktigt det där med att lyssna på böcker, men jag har gjort några tappra försök :) December har, som det ser ut nu, väldigt lite tid kvar för extraläsning så det återstår att se om jag hinner med denna.

      Radera
  7. Tyckte verkligen om denna, ska bli kul att se vad du tycker om den :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det ser inte ut som att jag hinner den nu i december, så nu hoppas jag på januari :)

      Radera