lördag 7 september 2013

Fem frågor, fem svar

Jag har blivit utmanad av Susanne och C.R.M. Nilsson att besvara fem frågor.

Vem inspirerade dig/uppmuntrade dig att börja blogga?
Ingen alls faktiskt. Att blogga var något som jag trodde att jag aldrig skulle göra, men se vad fel man kan ha. Jag hade funderat på bokblogg i flera år, men tänkt att jag egentligen inte har något att säga som möjligtvis skulle kunna intressera någon annan. Man kan ju förstås blogga för sin egen skull också, tänkte jag och startade upp min blogg i slutet av juni 2011 så nu har vi varit igång i drygt två år.

Hur väljer du ämnen att blogga om?
Ja, jag bloggar ju om böcker så...

Vad vet de flesta inte om dig?
Jag tror att jag nämnt det mesta, men jag älskar ishockey och spelar ett managerspel online.

Vilka tre ord beskriver din stil bäst?
Vilken stil avses här, undrar vän av ordning... Generellt kan man nog säga att den är min i alla fall och jag bryr mig inte så mycket om vad andra kan tycka.

Vad tycker du om att göra när du inte bloggar?
Jag läser ju en del... Programmera tycker jag om att göra när jag får tillfälle, tittar mycket på film och tar det för det mesta ganska lugnt.

Jag utmanar nu följande bloggare att svara på samma frågor:
Lingonhjärta
Bloggbohemen
bokdamen

14 kommentarer:

  1. Kul att läsa dina svar. Såg ju att du redan var utmanad annars hade det säkert slunkit med en utmaning från mig också;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, vi blev ju utmanade samtidigt, då känns det lite löjligt att välja samma :)

      Radera
  2. Att ta det lugnt är en underskattad syssla!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Att bara vara, det är något fler borde prova på :)

      Radera
  3. Programmerar och managerspel - jag höjer ett överraskat ögonbryn! :) Har svarat på din utmaning och mina svar hittar du här: http://bloggbohemen.blogspot.se/2013/09/fem-fragor-fem-svar.html

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är väl två saker som knappt hör ihop med en boknörd :)

      Radera
  4. Jag hade utmanat dig också ;)

    Jag tycker också det är viktigt att ta det lugnt. Och det är ju så skönt :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jamen, det vet jag väl att du hade gjort, glömde helt av att lägga till dig, men nu är det gjort :)

      Ladda batterierna måste man göra ibland.

      Radera
  5. Intressant läsning, att ta det lugnt är ju inte helt fel.:)
    Har svarat på utmaningen som finns här:
    http://bokdamenblog.wordpress.com/2013/09/08/fem-fragor-fem-svar-utmaning/

    SvaraRadera
    Svar
    1. Att ta det lugnt är bland det bästa som finns :)

      Radera
  6. Nu änrligen har jag också svarat :D http://www.lingonhjarta.com/2013/09/fem-fragor-fem-svar.html

    Men jag undrar lite...vad är managerspel? Något man ska prova kanske? :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Managerspel är när man leker manager, för till exempel ett hockeylag, som det är i mitt fall. Det finns ju även fotboll, handboll och jag tror det är en massa andra sporter på gång också. Du kan ju kolla här om du vill leka http://hockey.powerplaymanager.com/sv/

      Radera
    2. Se där! Ska absolut gå in och kolla när jag har tid. TACK :D

      Radera
    3. Säg till om det är något för dig så får vi spela en match :)

      Radera