torsdag 11 oktober 2018

Hett i hyllan #165

Jag bara gissar nu, men jag tror inte jag är ensam om att ha en del böcker i hyllan som stått där i evinnerliga tider. Är det inte dags att de där, halvt, bortglömda böckerna får ta lite plats och synas? Jo, det tycker jag. Verkligen. Därför kommer de, en efter en, att dyka upp här varje torsdag under rubriken Hett i hyllan. Lite lagom tvetydigt, eller hur? Vad har du för dolda skatter i hyllan?

Ännu en oläst från maj 2015.
Hannah Kents En mörderska bland oss syntes väldigt mycket. överallt, när den släpptes. Alla pratade om den. Trots att författaren är från Australien så utspelar sig boken på Island. Och ja, det är ju det där med Island alltså...

Till slut kunde jag inte stå emot längre och köpte den. Med tanken att jag skulle läsa den på en gång. Nu har det gått över tre år. Hannah Kent har hunnit släppa ännu en intressant bok. Som jag faktiskt har lyckats låta bli att köpa. Nu la jag i alla fall till henne på den långa listan för boktolvan nästa år. Får se om hon kommer med där.

Så här står det på baksidan:
Norra Island 1829. Överfulla fängelser gör att pigan Agnes Magnúsdóttir dödsdömd för sin medverkan i ett brutalt dubbelmord inhyses på den avsides belägna gården Kornsà i väntan på avrättning. Rädsla och avsky gör att familjen på gården inledningsvis undviker all kontakt med Agnes. Med tiden börjar man dock inse att hon kanske inte är det kallblodiga monster som hon utmålats till.

Om du också vill vara med och visa upp dina böcker, antingen heta hyllvärmare eller heta av någon annan anledning, så lägg gärna in en länk här nedanför. Då hittar jag dig mycket lättare.

8 kommentarer:

  1. Jag började lyssna på den som radioföljetong men sedan glömde jag bort det. Däremot köpte jag en annan bok av henne på bokmässan som var del 2 och del 1 finns ej översatt. http://eggetbok.blogspot.com/2018/10/hett-i-hyllan-67_11.html

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så den har gått där också? Ja, den var ju precis överallt :)

      Radera
  2. Den har jag läst och tyckte inte riktigt så bra om den som jag hade förväntat mig. Min hyllvärmare finns här https://boklysten.blogspot.com/2018/10/hett-i-hyllan-165.html

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har ju ganska höga förväntningar på den så jag är lite orolig.

      Radera
  3. Din bok är en jag vill läsa med. Men här finns min

    https://mittbokintresse.blogspot.com/2018/10/hett-i-hyllan-vecka-412018.html

    SvaraRadera
    Svar
    1. Får se om den får vara med i boktolvan nästa år :)

      Radera
  4. Ja, den förekom "överallt"...
    https://lottensbokblogg.wordpress.com/2018/10/11/hett-i-hyllan-113/

    SvaraRadera