tisdag 26 augusti 2014

Topp Tio böcker jag vill läsa men inte äger än


Tisdag igen och då naturligtvis dags för en Topp Tio Tisdag (Top Ten Tuesday). Veckans uppgift är Top Ten Books I Really Want To Read But Don't Own Yet.

Oj oj oj, det är många det, men jag ska göra mitt bästa för att bara ta med tio stycken.

1. En mörderska bland oss av Hannah Kent
2. Slutet på kedjan av Fredrik T Olsson
3. Offer utan ansikte av Stefan Ahnhem
4. Minns mig som en ängel av Kristina Appelqvist
5. Nos4a2 av Joe Hill
6. Väckelse av Stephen King
7. Snögloben av Amanda Hellberg
8. Gone girl av Gillian Flynn
9. New Yorks gudar av Lyndsay Faye
10. Tjockare än vatten av Carin Gerhardsen

18 kommentarer:

  1. Många bra här, de tre första plus 9 och 10 rekommenderas :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, nummer ett är ju faktiskt ditt fel ;)

      Radera
  2. En mörderska bland oss är en bok som även jag vill läsa, någon gång i framtiden :) Den verkar väldigt bra och lite unik.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, den verkar inte direkt likna något annat jag läst.

      Radera
  3. Nummer tio är riktigt, riktigt bra!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Till den kommer jag nog om inte alltför lång tid, men jag har bara läst de tre första i serien än.

      Radera
    2. Efter jag hade läst Tjockare än vatten upptäckte jag att jag helt hade missat Hennes iskalla ögon (tror jag att den heter) men det gick bra ändå.

      Efter Gideons ring var jag rädd för att Gerhardsen helt hade tappat gnisan men hon är tillbaka starkare än någonsin. Åh, så glad jag är för det!

      Radera
    3. Ska tänka på det när jag kommer till Gideons ring, vilket lär bli hyfsat snart :)

      Radera
  4. Ja det märks absolut att vi föredrar olika genrer ;) fast Gone Girl har jag precis läst och den älskade jag :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den har ju kommit som pocket nu så kanske dimper den snart ner här :)

      Radera
  5. 2, 4, 8 och 10 har jag läst. 3an kom faktiskt hem till mig häromdagen ;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, du brukar ligga lite före mig :)

      Radera
  6. Efter en felbeställning på ett av biblioteken i kommunen har jag just nu 9 ex av En mörderska bland dig stående på mitt kontor.... blir inte mindre sugen av att läsa den när jag ser den varje dag. Och det förvånar mig lite, jag som inte ens gillar deckare!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det verkar vara en väldigt annorlunda bok, inte så mycket deckare om jag har förstått rätt, utan mer en historisk bok.

      Radera
  7. En mörderska bland oss har jag läst och tror nog att du skulle gilla den. Mycket miljö, lite mord och historiskt förlagd för att sammanfatta den väldigt kort ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tror bestämt att jag skulle tycka om den, får kanske ta och skaffa mig den :)

      Radera
  8. 2,3,4 har jag inte läst något av. King och Hills böcker längtar jag med efter! Hannah Kent kan även jag rekommendera, det är en riktigt riktigt bra bok.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag kan inte förstå varför det tar så lång tid att översätta vissa böcker av herrar King och Hill.

      Radera