tisdag 27 december 2016

Läsplanering januari 2017

Jag har bestämt mig för att sänka läsmålet vad gäller antalet, inte för att jag haft några större problem med att läsa 72 om året (det har blivit 20-talet fler varje år), utan för att jag helt enkelt inte har en aning om hur mitt år kommer att se ut. Det finns alldeles för många okända faktorer för att det ska kännas bekvämt. Därför kommer det bara att planeras fyra böcker varje månad, där alla fyra kommer att ingå i något slags utmaning. Dessa har jag tänkt läsa i januari.

Insurgent av Veronica Roth. Hyllvärmare. Finish That Series Challenge.
Cirkeltecknaren av Fred Vargas. Boktolva.
Den stora matchen av Arnaldur Indriðason. Hyllvärmare. Finish That Series Challenge.
Röd vinterängel av Tove Birkeland Brandt. Hyllvärmare. E-bok.

6 kommentarer:

  1. Röd vinterängel är en hyllvärmare hos mig också. De senaste åren har jag läst minst 100 böcker, i år verkar jag komma upp till 70. Som mitt år sett ut är jag glad att jag inte satte något mål, men omedvetet så har det stressat lite att jag läst mindre.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Lite drygt 90 verkar vara vad jag mäktar med på ett år och trots att mitt mål varit 72 så blir jag ändå stressad. Jag ska försöka göra lite annorlunda nästa år.

      Radera
  2. Cirkeltecknare vill jag läsa någon gång :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag hoppas den är bra för jag har ju tredje delen i hyllan också :)

      Radera
  3. Det ska bli spännande att läsa vad du tycker om Insurgent sedan :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det ska bli väldigt spännande och sedan kan jag ju se filmen också :)

      Radera