torsdag 5 september 2019

Hett i hyllan #212

Jag bara gissar nu, men jag tror inte jag är ensam om att ha en del böcker i hyllan som stått där i evinnerliga tider. Är det inte dags att de där, halvt, bortglömda böckerna får ta lite plats och synas? Jo, det tycker jag. Verkligen. Därför kommer de, en efter en, att dyka upp här varje torsdag under rubriken Hett i hyllan. Lite lagom tvetydigt, eller hur? Vad har du för dolda skatter i hyllan?

Det är ett helt gäng kvar från bokrean 2016.
Jag har vissa trigger-ord, det är väl lika bra att erkänna det. Terrorattack är ett av dem. Almedalen har fallit av Erik Lewin har det i sin beskrivning.

Förutom terrorattack som lockar så utspelar den sig på Gotland, vilket ju lockar det också. Uppenbarligen räckte detta för att jag skulle köpa den för jag tror egentligen inte att jag vet något om den. Jag känner inte till någon som har läst den, men visst låter den spännande?

Så här står det på baksidan:
I skuggan av folkfesten, seminarierna, talen och minglandet i Almedalen tar sig en grupp tungt beväpnade män in genom ringmuren. Deras attack är lika välplanerad som brutal. På mindre än en timme har de okända terroristerna tagit kontroll över Visby. Tusentals människor, inklusive statsministern, överbefälhavaren och flera av näringslivets makthavare, tas som gisslan. Samtidigt som polis och militär försöker reda ut vem som ska leda landets styrkor fortsätter terroristerna att sätta sin plan i verket. Och de ligger hela tiden minst ett steg före.

Om du också vill vara med och visa upp dina böcker, antingen heta hyllvärmare eller heta av någon annan anledning, så lägg gärna in en länk här nedanför. Då hittar jag dig mycket lättare.

11 kommentarer:

  1. Helt okänd bok men visst har man funderat på att så många är samlade där.
    https://lottensbokblogg.wordpress.com/2019/09/05/hett-i-hyllan-160/

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, alla de där samlingarna med högdjur borde ju vara intressanta mål.

      Radera
  2. Jag googlade på författaren. Han har visst skrivit fyra böcker och har ett förflutet i försvarsmaktens särskilda operationsgrupp. Har aldrig hört talas om vare sig honom eller böckerna. Men Almedalen har fallit kan vara spännande och jag har också funderat över Almedalen och terroriater.
    http://mosstanten.se/2019/september/hett-i-hyllan-20-batman.html

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har ingen bra erfarenhet av gamla försvarsmaktsmänniskor som börjar skriva böcker. Ofta skriver de som de pratar. Och det är inte roligt att läsa. Men jag ska ge mig på denna. Någon gång :)

      Radera
  3. Känner inte till den den där boken. Min hyllvärmare finns här https://boklysten.blogspot.com/2019/09/hett-i-hyllan-212.html

    SvaraRadera
  4. Här finns min hett i hyllan bidrag

    https://mittbokintresse.blogspot.com/2019/09/hett-i-hyllan-vecka-36-2019.html

    SvaraRadera
  5. Jorå, den här boken har jag läst för lite mer än fyra år sen. Den fick högt betyg.
    https://tofflan.wordpress.com/2015/06/15/almedalen-har-fallit/

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hm, ska kanske läsa den inför Almedalsveckan då :)

      Radera
  6. Tyckte först att det såg ut som en bok från 70-talet :)
    Här är min: http://scyllashylla.blogspot.com/2019/09/hett-i-hyllan-17.html?m=1

    SvaraRadera