tisdag 5 juli 2011

"Till dess din vrede upphör" av Åsa Larsson

Genre: Kriminalroman
Antal sidor: 326
Serie: Rebecka Martinsson 4
Utgivningsdatum: 2008-09-09

Baksidetext
Någon mördar Wilma Persson och Simon Kyrö när de dyker på ett plan i Vittangijärvi.

Vad är det för en gammal hemlighet de har kommit på spåren? Och vem är beredd att mörda för att hindra att den kommer ut?

En mordutredning tar sin början där polisinspektör Anna-Maria Mella hotas och kammaråklagare Rebecka Martinsson får besök av de döda.

Min kommentar
Ja, det är nog bara så. Jag gillar verkligen Åsa Larsson. Hennes målande beskrivningar, de intressanta karaktärerna, det lågmälda men ändå intensiva språket... ja, jag är såld. När jag läser de här böckerna känner jag en längtan efter det lugna, tysta livet på landet och i synnerhet uppåt landet, där jag aldrig varit. Jag känner mig aldrig stressad när jag läser Åsa Larsson, fast jag hela tiden vill framåt i handlingen. Det enda som möjligtvis blev lite väl bra, var det döda andeväsendet som svävade omkring och tänkte, tyckte och manipulerade. Men jag tror jag börjar vänja mig vid det övernaturliga inslaget i hennes böcker. Jag ser verkligen fram emot den femte delen som tydligen ska komma i mars nästa år.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar