torsdag 23 februari 2017

Hett i hyllan #80

Jag bara gissar nu, men jag tror inte jag är ensam om att ha en del böcker i hyllan som stått där i evinnerliga tider. Är det inte dags att de där, halvt, bortglömda böckerna får ta lite plats och synas? Jo, det tycker jag. Verkligen. Därför kommer de, en efter en, att dyka upp här varje torsdag under rubriken Hett i hyllan. Lite lagom tvetydigt, eller hur? Vad har du för dolda skatter i hyllan?

Ännu en bok som är inköpt på rean hösten 2013.
J.K. Rowling gillar jag ju, efter att ha läst böckerna om Harry Potter. När hon då gör ett fullständigt genrebyte så blir jag väldigt, väldigt nyfiken. Den tomma stolen har jag hört ganska mycket blandade åsikter om och det verkar vara en sådan där bok som man inte förhåller sig ljummen till. Det lockar faktiskt ännu mer. Kanske är det dags att läsa den snart? Detta handlar den om i alla fall, om nu någon har missat det:
När Barry Fairbrother oväntat avlider, knappt fyrtio år gammal, försätter dödsfallet den engelska staden Pagford i chock.

Med sitt kullerstensbelagda torg och den historiska klosterkyrkan verkar staden vara en idyll - men bakom den rara fasaden döljer sig ett samhälle i krig. Rika i strid med fattiga, tonåringar i strid med sina föräldrar, hustrur i strid med sina män, lärare i strid med sina elever ? Pagford ruvar sannerligen på mörka hemligheter. Och den tomma stol Barry efterlämnat i grevskapsrådet blir snart källa till den värsta strid byn någonsin har upplevt. Vem kommer att stå som segrare i det val som utmärks av passioner, dubbelspel och oväntade avslöjanden?

Om du också vill vara med och visa upp dina böcker, antingen heta hyllvärmare eller heta av någon annan anledning, så lägg gärna in en länk här nedanför. Då hittar jag dig mycket lättare.

19 kommentarer:

  1. Den här hade jag ju tänkt läsa men så läste jag så många negativa omdömen att jag fick kalla fötter.
    https://lottensbokblogg.wordpress.com/2017/02/23/hett-i-hyllan-33/

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jo, det var ju liksom det jag gjorde också :(

      Radera
  2. Jag har faktiskt inte läst någonting av Rowling, bara sett filmerna. Men jag vill läsa Fantastiska vidunder och var man hittar dem och sen vill jag se filmen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag trodde inte jag ville vare sig läsa eller se Fantastiska vidunder... men jag tror att jag kanske ändrar mig :)

      Radera
  3. Jag har bara läst Harry Potter-böckerna av Rowling, men är lite sugen på hennes deckare. Den tomma stolen tror jag att jag hoppas över.

    Här kommer mitt bidrag: http://beasbokhylla.se/2017/february/hett-i-hyllan-8.html

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har den första delen i henne deckarserie också. Den har inte stått här riktigt lika länge :)

      Radera
  4. Den har jag läst och jag tyckte riktigt illa om den.
    Min hyllvärmare finns här http://boklysten.blogspot.se/2017/02/hett-i-hyllan-80.html

    SvaraRadera
  5. Den tomma stolen har jag läst men tyckte inte så mycket om den. Här kommer min hyllvärmare.
    https://sarasbokblog.wordpress.com/2017/02/23/hett-i-hyllan-13/

    SvaraRadera
    Svar
    1. Många verkar ju inte ha gillat den. Det var kanske därför hon började skriva deckare i stället :)

      Radera
    2. Ja, kanske det! Och jag har två olästa i hyllan som jag är nyfiken på.

      Radera
    3. Jag har för en gångs skull lyckats stå emot begäret att köpa även andra delen i deckarserien, så jag har bara den första i hyllan :)

      Radera
  6. Den tomma stolen står oläst även i min bokhylla.

    Här kommer min heta bok:
    https://lenasgodsaker.blogspot.se/2017/02/hett-i-hyllan-80.html

    SvaraRadera
    Svar
    1. Se där, vi verkar vara några stycken :)

      Radera
  7. Den boken har jag varit sugen på att läsa. Här kommer min het bok; http://eggetbok.blogspot.se/2017/02/hett-i-hyllan_23.html

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag tror jag snart måste läsa den. Den stör mig :)

      Radera
  8. Min bok

    http://mittbokintresse.blogspot.se/2017/02/hett-i-hyllan-vecka-8-2017.html

    SvaraRadera
  9. Jag har i alla fall läst den. Jag verkar ha gett den en trea i betyg (jag gissar på en svag trea). Boken blev ingen favorit men jag tyckte att den tog sig mot slutet. Jag föredrar Harry Potter eller hennes deckarserie. De passar mig bättre.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Harry Potter är ju i en klass för sig och deckarserien har jag tänkt påbörja någon gång också, men jag tror att jag måste läsa Den tomma stolen innan jag ger mig på första delen i deckarserien :)

      Radera