tisdag 14 februari 2017

Top Ten Tuesday: Romantik


Tisdag igen och då naturligtvis dags för en Topp Tio Tisdag (Top Ten Tuesday). Veckans uppgift är All About Romance Tropes/Types top ten favorite hate-to-love romances (from books or movies or tv), top ten favorite (or least favorite) instalove romances, favorite slow-burn romances, favorite starcrossed lovers, etc. etc.

Ja, vad annat var att vänta, det är ju alla hjärtans dag i dag. En dag som jag vägrar att "fira". Det här med romantik alltså, det är ju inte riktigt min grej så det kan nog bli tufft att få ihop tio av samma sort. Det får helt enkelt spreta. Jag tänker inte gå in på några detaljer om varför jag gillar/inte gillar, men generellt gäller att instalove funkar inte alls för mig.

Gillar
1. Castle och Beckett (Castle, TV-serie)
2. Sime och Kirsty (Entry Island av Peter May)
3. Robbie & Julia i (The wedding singer, film)
4. Alex Hitchens & Allegra Cole (Hitch, film)
5. Shrek & Fiona (Shrek, film)

Ogillar
6. Alex och Daniel i (Kemisten av Stephenie Meyer)
7. Jack Dawson & Rose DeWitt Bukater (Titanic, film)
8. Claire Randall & Jamie Fraser (Främlingen av Diana Gabaldon)
9. Mimmi & Micke (Röd vinterängel av Tove Birkeland Brandt)
10. Carrie Mathison & Nicholas Brody (Homeland, TV-serie)

6 kommentarer:

  1. Jag orkade inte ens försöka. Men hade jag använt mig av film också så kanske det ändå hade blivit lättare av någon underlig anledning.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tänkte också först strunta i denna, kändes så väldigt långt ifrån mig :) Tycker det har varit konstiga teman ett tag nu.

      Radera
  2. Nej vilket jobbigt tema... Kärlek vid första ögonkastet, ja haha, eller nej... Hoppas du får en fin dag i alla fall :) ❤️

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag är så usel på det här med romantik alltså :)

      Radera