tisdag 23 september 2014

Topp Tio böcker på min läslista i höst


Tisdag igen och då naturligtvis dags för en Topp Tio Tisdag (Top Ten Tuesday). Veckans uppgift är Top Ten Books On My Fall To-Be-Read list.

Min höst går från september till och med november, så jag har ju naturligtvis redan börjat läsa på höstlistan. Dessa hoppas jag hinna med i alla fall.

1. Bida sin tid av Titti Guldstrand. Redan läst.
2. Helgonet av Carin Gerhardsen. Redan läst.
3. Svarta vatten av Attica Locke.
4. Den enögda kaninen av Christoffer Carlsson.
5. [geim] av Anders de la Motte.
6. Gideons ring av Carin Gerhardsen.
7. Plommonträdet av Ellen Marie Wiseman. Läser just nu.
8. En fransk curry av Richard C. Morais.
9. Crimebook av Rasmus Finnhult.
10. Kvinnorna på stranden av Tove Alsterdal.

16 kommentarer:

  1. Flera av böckerna som du nämner har jag inte ens hört talas om men jag ska inte lägga dem på minnet utan ska hålla mig till min lista :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är lika bra att ha på sig sina skygglappar, om man kan :)

      Radera
  2. Svarta vatten har jag läst men blev inte så förtjust

    SvaraRadera
    Svar
    1. De inlägg jag sett om den har väl inte varit speciellt positiva.

      Radera
  3. Svarta vatten är jag nyfiken på. Geim finns här hemma, den ligger i den olästa högen och väntar tålmodigt på sin tur, där har den legat sedan bokrean i år... =)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Min [geim] har legat här sedan julen 2011, så du har gott om tid på dig :)

      Radera
  4. Idag var det lätt att göra en lista men den hade behövt vara längre ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den hade lätt kunnat innehålla 100 böcker :)

      Radera
  5. Det var inte många böcker jag kände igen, måste erkännas. Men En fransk curry har jag läst och det ska bli intressant att se vad du tycker om den :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, det är väl inte så många kioskvältare här. Kanske får jag läst om den franska curryn redan i helgen. Den ligger på läsplattan som ska med på tågresan till Göteborg :)

      Radera
  6. Svarta vatten ska jag läsa nästa månad tänkte jag. Den verkar spännande så hoppas jag/vi kommer gilla den.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag hoppas den är lika spännande som den låter :)

      Radera
  7. Känner igen någon enstaka titel, annars var det här nya böcker för mig på din lista.

    SvaraRadera
  8. Verkar vara en bra lista :-) Svarta vatten har jag läst, men inte recenserat än. Alsterdal tänker jag ofta att jag borde läsa...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag hoppas det är en bra lista, efter sommarens läsflyt så känns det mer som att jag håller på att sjunka nu. Behöver bra böcker :)

      Radera