onsdag 8 oktober 2014

Gratis e-bok

För ett tag sedan läste jag någonstans att Åsa Schwarz släppt en av sina böcker som gratis e-bok. Hon kallar det ett e-boksexperiment och jag tycker det låter som ett bra initiativ.

Jag har ett tag varit lite nyfiken på Åsa Schwarz böcker, speciellt sedan jag upptäckte att jag trott helt fel om genren. Hon skriver spänningsromaner. Naturligtvis laddade jag ner den.

Boken är Lilith i kedjor och den släpptes i original 2005. Lite kort om handlingen:

En kvinna flyr genom Södermalm på 1800-talet, rakt i armarna på sina banemän. 160 år senare hittar en student en gammal dagbok under köksgolvet i en lägenhet på Södermalm. Samtidigt försnillar en hacker 35 miljoner kronor ur ett datasystem. Han arbetar på uppdrag av Lilith, sin stora kärlek på nätet. Säkerhetskonsulten Martina får i uppdrag att utreda hur pengarna försvunnit men uppdraget får helt andra proportioner när ett lik hittas med två djupa sår i halsen.

Boken kan laddas ner helt gratis från iTunes och mot distributionskostnaden på Bokon (5 kr) samt Bokus (19 kr).

8 kommentarer:

  1. Tack för tipset, denna lät ju spännande.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, visst gör den. Tänkte försöka läsa den ganska snart så jag vet om det här är en författare för mig :)

      Radera
  2. Hm, tror jag fått ett mejl om den här. Fast det är så många mejl...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Och böcker... så många böcker :)

      Radera
  3. Jaaaa tack för påminnelsen! Har nog också fått mejl om det här men säger som Lotten att ibland försvinner mejlen i mängden...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tror den här kan vara bra. Inte för att jag egentligen är på jakt efter nya författare, men... :)

      Radera
  4. Bra initiativ av författaren. Jag föredrar visserligen pappersböcker men det går ju att läsa på bildskärm också.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det finns nog inget som kan mäta sig med pappersböcker. Än. E-böcker känns inte... riktiga :)

      Radera