fredag 13 september 2019

Nytt i hyllan

Jag hade väntat mig en ny bok nu i början av september, men det kom faktiskt två.

Först kom det en postavi och jag trodde att jag visste vilken bok som skulle vara i det paketet. När jag hämtade det så insåg jag att i det tunga och tjocka paketet ligger inte den bok jag väntade på. I stället låg där Absoluta bevis av Peter James. Lite förskräckt blev jag och tänkte "Åh, nej, jag som inte gillar Roy Grace", men det här är faktiskt en fristående bok och den ska det bli spännande att läsa. Tack till Modernista!

När jag kom hem från jobbet förra fredagen, efter en helt sanslöst jobbig vecka, så låg det en liten bokpåse på hallmattan. Och där var boken jag väntade på. Nightflyers av George R R Martin, en nyutgåva av en bok från 1980. Den är faktiskt redan läst. Tack till Bookmark Förlag!

4 kommentarer:

  1. Nightflyers är jag lite nyfiken på. Hoppas den var bra eftersom du hade väntat på den. :) Trevlig fredag!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nightflyers var inte dålig, men den var nog betydligt bättre för 40 år sedan :)

      Radera
  2. Nightflyers blev snabbt utläst här också :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den är ju inte speciellt tjock så den var snabbläst :)

      Radera