
Jag befinner mig fortfarande på resande fot i Norge, men är nu på väg hemåt.
För några veckor sedan så läste jag första delen i Neuromancer-trilogin av William Gibson. Jag tänkte att det väl är lika bra att beta av även andra delen, Count Zero, medan jag eventuellt minns något av den förra Den var ju inte helt okomplicerad.
Min smakebit är från början av boken:
De satte en hundbomb på Turners spår i New Delhi, ställde in den på hans feromoner och hans hårfärg. Den hann i fatt honom på en gata vid namn Chandni Chauk och kom störtande efter hans hyrda BMW genom en skog av bara bruna ben och cykeltaxihjul. Kärnan i den bestod av ett kilo omkristalliserad cyclonit och TNT-flingor.
Han såg den inte. Det sista han såg av Indien var den rosa stuckfasaden på ett ställe som hette Khush-Oil Hotel.

Hoppas det har vart bra i Norge, tack för annorlunda smakbit.
SvaraRaderaDen boken har jag i hyllan. Ha det fint i Norge
SvaraRaderaJa, det är skönt att läsa serier i ett svep. Lite beroende på typ av serie såklart.
SvaraRaderaTack för smakbiten. Hoppas resan varit bra!
SvaraRaderakänner igen författare och titel men har inte läst. tack för smakebit!
SvaraRaderaHoppas du haft en fin resa! Har inte läst något av Gibson än.
SvaraRaderatack för smakbiten!