torsdag 25 oktober 2018

Hett i hyllan #167

Jag bara gissar nu, men jag tror inte jag är ensam om att ha en del böcker i hyllan som stått där i evinnerliga tider. Är det inte dags att de där, halvt, bortglömda böckerna får ta lite plats och synas? Jo, det tycker jag. Verkligen. Därför kommer de, en efter en, att dyka upp här varje torsdag under rubriken Hett i hyllan. Lite lagom tvetydigt, eller hur? Vad har du för dolda skatter i hyllan?

Och så den sista olästa från maj 2015.
Man förstår att man har för många böcker att välja bland när det står en Jo Nesbø oläst i hyllan (faktum är att det är fler än en). Blod på snö hör inte till serien om Harry Hole, men påstås vara en del i en annan serie, som heter just Blod på snö.

Den här fick jag när jag fyllde år och även här var ambitionen att läsa omgående. Det har ju uppenbarligen gått så där med det. Den här boken är ändå ganska tunn (bara lite drygt 180 sidor) så det är inte den vanliga tegelstenen. Jag tror minsann att jag får flytta upp denna lite i läskön. Eller i alla fall någon annan Nesbø. Det var ett tag sedan nu.

Så här står det på baksidan:
Det är Oslo i december, den kallaste vintern i mannaminne. Där lever Olav – en mycket ensam person som mördar på uppdrag. När man slår ihjäl folk mot pengar är det inte lätt att komma någon nära.

Nu har han mött Corina, sin drömkvinna. Det är bara ett problem. Hon är chefens fru. Och det är henne han har fått i uppdrag att döda.

Om du också vill vara med och visa upp dina böcker, antingen heta hyllvärmare eller heta av någon annan anledning, så lägg gärna in en länk här nedanför. Då hittar jag dig mycket lättare.

9 kommentarer:

  1. Den har jag läst, och det är en annan typ av bok än Hole. Tyckte jag. Inte riktigt min typ...
    https://lottensbokblogg.wordpress.com/2018/10/25/hett-i-hyllan-115/

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är ungefär vad jag har hört om den. En av anledningarna till att den fortfarande är oläst.

      Radera
  2. Det enda jag läst av den författaren är första boken i serien med Harry Hole. Min hyllvärmare finns här https://boklysten.blogspot.com/2018/10/hett-i-hyllan-167.html

    SvaraRadera
    Svar
    1. Första delen i serien om Harry Hole är inte speciellt bra, så den ska man nog helst inte döma författaren efter :)

      Radera
  3. Här kommer min http://eggetbok.blogspot.com/2018/10/hett-i-hyllan-69.html

    SvaraRadera
  4. Din bok är en bok jag också har funderat på att läsa. Är lite efter i Hole serien, så jag behöver också läsa Nesbo snarast...

    https://mittbokintresse.blogspot.com/2018/10/hett-i-hyllan-vecka-432018.html

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har bara den senaste Harry Hole oläst så i den serien är jag nästan i fas :)

      Radera
  5. Har någon bok av Nesbo i bokhyllan, men har inte läst den.
    Här kommer min heta bok:
    https://lenasgodsaker.blogspot.com/2018/10/hett-i-hyllan-167.html

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag är ju väldigt glad i böckerna om Harry Hole och det var väl därför jag önskade mig denna också.

      Radera