onsdag 2 oktober 2013

Omslagsonsdag #12 ovanliga omslagsdjur

Det här med bokomslag är ju lite speciellt. Om man inte är som jag och knappt ser vad de föreställer, utan mest reagerar på färg och form. Därför är det extra roligt med Bokpotatens omslagsonsdag, som går ut på att hitta omslag efter ett visst tema. Riktigt kul!

Den här veckan är temat ovanliga omslagsdjur.

En något svårtydd uppgift. Gäller det ovanliga djur som råkar befinna sig på ett bokomslag eller gäller det djur som är ovanliga på bokomslag... Det är kul att spåna :) Jag bestämde mig för att hästar, hundar, katter, fåglar och drakar göre sig icke besvär och då blev dessa över.


14 kommentarer:

  1. Hmm, jag borde väl ha kollat Stephen King-omslag till den här veckan också. Åtminstone den där förskräckliga apan borde jag ha kommit ihåg.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, han hade väldigt mycket djur på sina omslag upptäckte jag.

      Radera
  2. Vad många du hittade :) men hur kunde jag som älskar eddings glömma ormdrottningen..

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det fanns fler med djur på Eddings böcker, men jag valde att inte ta med fantasidjur och då blev ormen kvar :)

      Radera
  3. Ja det må jag säga var ovanliga djur! Mammutjägarna är den enda jag läst.

    SvaraRadera
  4. Det var många. Larven i äpplet var verkligen ovanligt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Larven blev jag faktiskt speciellt förtjust i :)

      Radera
  5. Oj, här var det många bokminnen från förr som dök upp.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, underligt nog är det ju mest gamla böcker :)

      Radera
  6. Jag är precis som dig och tittar inte så ofta på omslag, så jag tycker om denna typ av utmaning. Tänkte inte att kolla på alla Stephen Kings böcker. Agata Christes mask var underbar :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är en intressant utmaning att plötsligt titta på omslagen och se vad som finns där :) Jag gillar masken :)

      Radera
  7. Haha, larven kändes ganska ovanlig! :)

    SvaraRadera