lördag 1 mars 2014

Månadsbokslut med karta februari 2014

Antal lästa böcker i februari 2014: 7

7. Nyckeln av Mats Strandberg & Sara Bergmark Elfgren (4)
8. Osynlig av Paul Auster (3)
9. Pojken i hiss 54 av Karin Alfredsson (3,5)
10. Återvändaren av Dan Buthler & Dag Öhrlund (3)
11. Fatta eld av Suzanne Collins (4)
12. Ghostman av Roger Hobbs (3,5)
13. Jag kan se i mörkret av Karin Fossum (4)

Antal lästa sidor: 2681
Genomsnitt/dag: 95
Genomsnitt/bok: 383

Snittbetyg: 3,57

Drama: 1
Fantasy: 1
Kriminalroman: 1
Science fiction: 1
Thriller: 3

Boktolvan: 1
Hyllvärmare: 4
Kaosutmaningen: 5

Kvinnor: 3
Män: 3
Duo: 1

Originalspråk (svenska): 3
Författare jag inte läst tidigare: 2
Biblioteksböcker: 0
E-böcker: 0
Ljudböcker: 0
Recensionsexemplar: 1

Månadens bästa: Fatta eld av Suzanne Collins
Månadens sämsta: Återvändaren av Dan Buthler & Dag Öhrlund
Månadens överraskning: Fatta eld av Suzanne Collins
Månadens besvikelse: Ghostman av Roger Hobbs
Månadens otäckaste: Jag kan se i mörkret av Karin Fossum

Kommentar:
Om månadens bästa: Det är nästan dött lopp mellan Fatta eld och Nyckeln, men den senare var väldigt seg i början.
Om månadens sämsta: Jag har egentligen inget mer att säga om den här boken.
Om månadens överraskning: Tja, den var så bra att den blev månadens bästa...
Om månadens besvikelse: Årets bästa thriller? I så fall vill jag inte läsa fler.
Om månadens otäckaste: Det är ingen lek att vara inne i huvudet på en så sjuk person som Riktor.


Visa Februari 2014 på en större karta

12 kommentarer:

  1. Jag ser fram emot din recension på Fatta eld :)

    SvaraRadera
  2. Fatta eld bättre än Nyckeln? Intressant!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, lite oväntat kanske :) Jag tyckte Nyckeln var ganska rejält seg de första 300 sidorna så det fällde avgörandet :)

      Radera
  3. Vet inte varför, men jag blir himla glad när andra gillar samma böcker som jag (Fatta eld!) :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag vet, jag känner likadant :) Det är som, typ, delad glädje är dubbel glädje :)

      Radera
  4. Rackarns, det var tjocka böcker du läste också! Bra jobbat :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Fast Hungerspelen-boken är hela trilogin och jag har bara läst en av böckerna i den :)

      Radera
  5. Du, och några till, ni gör alltid så snygga bokslut. Det är en fröjd att läsa :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack! Jag älskar ju statistik så de är en fröjd att göra också :)

      Radera