tisdag 25 mars 2014

Topp Tio saker på min bokliga bucket list


Tisdag igen och då naturligtvis dags för en Topp Tio Tisdag (Top Ten Tuesday). Veckans uppgift är Top Ten Things On My Bookish Bucket List (could be blogging related, book related etc. -- meeting authors, reading x many books per year, finishing a daunting book, etc.).

Det här var ju svårt. Jag kan egentligen inte komma på något alls som jag vill ha på en bucket list, men jag krystar väl fram några punkter då och eftersom det är meningen att man faktiskt ska pricka av saker på en sådan här lista så är ju en del avklarat redan.

1. Lyssna på en ljudbok
2. Läsa en e-bok
3. Läsa 100 böcker på ett år (i vuxen ålder)
4. Köpa färre böcker än jag läser på ett år, varje år
5. Låna mer på biblioteket, en bra siffra är väl 50%
6. Äga alla Stephen Kings böcker
7. Läsa en bok på originalspråk
8. Läsa Bibeln
9. Göra mig av med alla böcker som jag inte gillar/inte vill läsa igen
10. Träffa alla bokbloggare på, till exempel, en bokmässa

18 kommentarer:

  1. Hehe, det där med att köpa färre böcker än vad man läser på ett år var ju erhm.. kul ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag försöker varenda år nu :)

      Radera
  2. Ja det var något att bita i, antar vissa punkter blir svårare än andra:)

    SvaraRadera
  3. Bra lista! :) 100 är en sådan där magisk siffra man gärna vill uppnå.. Men så snabbt kommer jag nog aldrig läsa! Skulle vara 100 noveller i sådant fall! ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Mitt rekordår (2012) läste jag 91 böcker, men då pendlade jag och det var problem med tåget varenda vecka :)

      Radera
  4. Punkt fyra låter ju väldigt vettig:)

    Sv: för mig ligger Synninge nästgårds, så skulle väl cola vara det som talar emot - bo på kursgård mindre än 30minuter hemifrån. Men det låter trevligt!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, och det är punkt fyra som ställer till det för mig varje år :)

      Det spelar ingen roll om utflykten går bara 30 minuter bort, man kommer ju hemifrån :)

      Radera
  5. Vissa punkter känns ju lättare än andra :)

    SvaraRadera
  6. Morsom og spennende liste, håper du får til å oppfylle alle sammen :D
    - Siri

    SvaraRadera
  7. Trean och tian kunde vara med på min lista med!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nummer 10 skulle verkligen vara kul :)

      Radera
  8. Låt mig gissa. Nr 4 är den största utmaningen...;-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nja, den har nog delad förstaplats med nummer 9 :)

      Radera
  9. Hoppas att nr 10 uppfylls i höst. Skulle vara kul att träffas!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det ser inte ut att bli någon bokmässa för mig i höst, men man vet aldrig.

      Radera