lördag 31 januari 2015

Nyinflyttat

Jag har, helt ärligt, inte köpt en enda bok i år. Än. Trots det så kommer det nya vänner som gärna vill flytta in i den redan överfulla bokhyllan. Snart får jag ta till vaselin och skohorn :)

Men, vem klagar? Inte jag. Jag älskar böcker!

Kära sambon har börjat bära hem böcker på löpande band. Den här gången kom han med Sinon av Dan T. Sehlberg, som tydligen är andra delen i en serie (måste få tag i första) och Himlen är alltid högre av Jonas Moström. Ja, jag vet att jag sagt att jag inte ska läsa fler böcker av honom, men det har inte funkat så bra, dessutom är ju detta en ny serie...

Ännu mer noveller! Den här samlingen, Munins skärvor av Oskar Källner, ser jag verkligen fram emot att läsa. Tack för boken Oskar!


10 kommentarer:

  1. Kul hur böcker bara tycks flytta in ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, helt utan egen förskyllan så dyker de bara upp :)

      Radera
  2. Visst är det härligt när man kan säga att man inte köpt en enda bok och ändå är det tillskott i hyllorna;-)?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Man kan ju liksom inte bara tacka nej till en ny bok :)

      Radera
  3. Det där med skohorn och vaselin skulle behövas även hos mig. Kul med nya böcker utan att ha köpt :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Synd att böckerna blir så kletiga om man smörjer in dem med vaselin bara :)

      Radera
  4. Alltid kul med nyheter. Och bra för samvetet att inte själv vara den som köpt. Jag har "bara" köpt 4 pocket hos CDON så jag känner mig ganska duktig... Sen har det kommit en del recex också ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, så länge jag kan hävda att jag inte köpt en enda bok så är allt bra :)

      Radera
  5. Det är alltid kul när böcker flyttar in :)

    SvaraRadera