tisdag 14 juni 2016

Top Ten Tuesday: Efterlängtade releaser andra halvåret 2016


Tisdag igen och då naturligtvis dags för en Topp Tio Tisdag (Top Ten Tuesday). Veckans uppgift är Top Ten Most Anticipated Releases For The Second Half Of The Year Feel free to tweak it how you want to -- like most anticipated fantasy for the second half of 2016 or debut authors. Whatever you want!

Jag hade egentligen ingen koll på vilka böcker som släpps i höst så jag tittade runt lite snabbt. Och hittade 53 stycken. Bara tio ska vara med här. Ett omöjligt uppdrag? Ja, nästan. Jag valde nio stycken som är säkra kort och en debutant.

1. En kvinna i blått av Elly Griffiths 2016-07-27
2. En nästan sann historia av Mattias Edvardsson 2016-09-07
3. Slutet på sommaren av Anders de la Motte 2016-09-21
4. Djävulsdoften av Mons Kallentoft 2016-11-02
5. Björnstad av Fredrik Backman 2016-09-21
6. Advokaten av John Grisham 2016-10-21
7. Sista vakten av Stephen King 2016-09-27
8. Entry Island av Peter May 2016-08-20
9. Daisy in chains av Sharon Bolton 2016-08-13
10. Flickorna av Emma Cline 2016-08-27

16 kommentarer:

  1. Se där ja. Daisy in Chains har ju redan kommit på engelska så jag skippade den, för jag hade tänkt införskaffa den ;-) Ser att vi har några samma i alla fall..

    SvaraRadera
    Svar
    1. Om jag har fattat det rätt så är inte heller Daisy in chains en bok i Flint-serien. Jag undrar lite när det kommer en sådan. Inte för att jag saknar henne, men ändå...

      Radera
  2. Åh kommer Mons kallentoft ut med en ny :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det där verkar vara en serie som aldrig tar slut :)

      Radera
  3. 53 stycken, ojoj! Säger som du sa, vad mycket böcker det finns!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag kände mig nästan lite uppgiven där. Hur ska jag hinna läsa?

      Radera
  4. Suck. Så många nya att längta efter... ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det kändes nästan oöverkomligt ett tag. Nästan ;)

      Radera
  5. Entry Island och Björnstad ser även jag fram emot. En ny bok av Grisham låter ju också intressant.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är många favoriter som kommer med nya böcker.

      Radera
  6. Björnstad är vi nog många som ser fram emot :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag tycker nästan lite synd om Fredrik Backman. Vilka förväntningar...

      Radera
  7. Visst är det nästan omöjligt att bara välja 10 av alla man är intresserad av.

    SvaraRadera
  8. Åh, ett antal trevliga böcker! Jag ser nog mest fram emot Elly Griffiths, Mattias Edvardssons och Peter Mays böcker av dessa.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är omöjligt att gradera dem, men de tre du nämner står väldigt högt upp på önskelistan :)

      Radera