söndag 28 augusti 2011

Hur läser du människa?

Jag vet att helgen snart är slut, men jag gör den här helgenkäten ändå. Hittad hos Enligt O.

Vad ska du läsa i helgen?
Det blir till att fortsätta på Kråkflickan av Jerker Eriksson, månadens bokcirkelbok. Har bara ca 100 sidor kvar så kanske blir den utläst i dag.

Hur ser den perfekta lässtunden ut?
Halvliggandes i soffan, gärna en pläd om det inte är för varmt och en sambo som inte stör.

Din bästa lässtund förra veckan?
Det måste ha varit på tåget, den där dagen när det var knäpptyst i vagnen och jag inte hade en aning om var jag var när jag tittade upp.

Hur många timmar i veckan tillbringar du egentligen i böckernas värld?
Det blir ungefär 2 x 30 minuter på tåget varje vardag och sedan ungefär 30 minuter till, innan jag somnar. På helgerna blir det som det blir, från ingenting alls till större delen av dagen.

Var läser du aldrig?
Det finns egentligen inget ställe som inte passar för läsning, men på jobbet (om det inte är jobbrelaterat) och på toaletten läser jag aldrig.

Vad läser du aldrig?
Oj, jag vet inte. Jag tror att jag passar mig för böcker om vampyrer, det är ingen genre som tilltalar mig. Ändå står Låt den rätte komma in av John Ajvide Lindqvist i bokhyllan. Oläst visserligen, men ändå.

Vilken är din favoritbokhandel?
Det har alltid varit AdLibris, men jag undrar om jag inte ska kolla in Bokus i stället. De har ett trevligare upplägg på sin hemsida.

Du får 300kr att handla böcker för. Vad köper du?
300 kr var inte mycket... Jag tror jag skulle köpa Möt mig i Estepona av Åke Edwardson och Det fjärde offret av Mari Jungstedt

Vilken aktuell bok skulle du inte läsa ens om du fick den gratis?
Hittade ett blogginlägg om boken Lilla gummans gör-det-själv-guide. Den skulle jag inte läsa om de så kastade den efter mig.

Vilken ännu ej utkommen bok längtar du mest efter just nu?
Nej, jag vill välja två. Under kupolen av Stephen King och Vad natten döljer av Dean Koontz.

2 kommentarer:

  1. Är Kråkflickan bra? Jag har den hemma, men det har inte blivit av läsa den ännu. Kul att läsa dina svar!

    SvaraRadera
  2. Jag har precis läst ut Kråkflickan och kommer att lägga ut en "recension" i morgon. Just nu kan jag bara säga: Läs den! :-)

    SvaraRadera