fredag 14 augusti 2015

Jag kunde inte stå emot

Efter att jag hade läst den senaste i raden av egenutgivna böcker som jag fått direkt av författaren så bestämde jag mig för att nu får det vara nog. Inte alls för att historierna är dåliga, utan för att alla jag läst, hittills, varit riktigt dåligt korrekturlästa. Det är något som stör mig oerhört mycket.

Men så fick jag ett mejl. Från en författare som gett ut en bok på eget förlag. Bara en enda mening krävdes för att jag skulle glömma bort vad jag lovat mig: Det är en thriller med paranormala inslag som utspelar sig i Bohuslän. Fattar du? I den lilla meningen finns det inte mindre än tre av mina trigger-ord. Så jag tackade ja. Naturligtvis.

Hennes ögon blå av Lisa Hågensen. Den ska jag läsa som nästnästa bok!

12 kommentarer:

  1. Haha jag fastnade också för det

    SvaraRadera
    Svar
    1. Märkligt att det inte ska behövas mer.

      Radera
  2. Det är så trist när de är dåligt korrekturlästa. Det förstör ofta hela upplevelsen och då spelar handlingen ingen stor roll längre. Hoppas denna är bättre!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, en viss mängd fel klarar jag av, men den jag läste senast hade så många fel att det var mer än ett på varje sida. Då blir jag bara irriterad.

      Radera
  3. Det där med triggerord är besvärligt :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, och om en liten kort mening innehåller tre av dem då... ;)

      Radera
  4. Ibland går det bara inte att stå emot!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Var det inte Oscar Wilde som sa att enda sättet att bli kvitt en frestelse är att ge efter för den? :)

      Radera
  5. Kanskje helheten er bra, tross alt? God helg med sommervær.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Om det är för många fel, som jag råkat ut för tidigare, så är det väldigt svårt att bortse från det. Det ingår ju trots allt i helheten.Men jag hoppas att någon korrekturläst denna :)

      Radera