torsdag 29 augusti 2013

Läsplanering september 2013

September kan nog bli en väldigt mager månad när det gäller läsning, jag har börjat jobba igen och jag har börjat en högskolekurs, visserligen repetition men ändå. Jag vågar inte planera fler än de här, men jag hoppas naturligtvis att det blir fler.

Jordens väktare av Dan Buthler & Dag Öhrlund. Nej, den ingår inte i serien om vare sig Colt eller Silfverbielke. Hyllvärmare.

Det du inte såg av Patrik Sjöberg & Markus Lutteman. Hyllvärmare. Tre på tre.

Den upplysta stigen av Kjell Eriksson. Första delen i serien om Ann Lindell. Boktolva. Hyllvärmare.

16 kommentarer:

  1. Jag känner samma sak - vågar inte planera in alltför mycket. Skolan drar ju igång på riktigt i september så det lär nog mest bli kurslitteratur som blir läst.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag ska ju bara läsa en enda kurs, på 25% dessutom, men med heltidsjobb så blir det lite tufft.

      Radera
  2. Det är inte helt lätt ur lässynpunkt att börja jobba. Jag orkar knappt läsa något på vardagarna eftersom jag fastnar vid tv:n och paddan (för att bland annat läsa alla bloggar jag följer).

    Får man fråga vad du ska gå för kurs?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tycker faktiskt att jobbet inkräktar på tok för mycket på fritiden ;)

      Jag ska läsa C#, igen. Upptäckte att det hänt den del där de senaste åren :)

      Radera
    2. Definitivt :).

      Kul! Ja, vi har infört en del WCF mm men jag har mest jobbat med våra databaser och utrullningar i nya länder eller uppgraderingar (konverterat databaser). Nu ska jag testa på att vara System Analyst i kombination med kodning eller databasjobb. Det är svårt att veta vad man vill bli men tyvärr kommer jag aldrig bli en superhacker eftersom jag hellre läser vanliga böcker än databöcker.

      Radera
    3. Försökte läsa på egen hand förra året, men upptäckte då att det nu finns något som heter WPF, som inte alls var kompatibelt med mig och tappade lusten. Så nu blir det kurs i stället :)

      Radera
  3. Jag känner mig också lite nedslagen vad gäller septembers läsning (och bloggning)... Jag har hamnat i en liten vill-inte-svacka då jag varken vill läsa eller blogga. Beror förmodligen (förhoppningsvis) på att jag precis börjat jobba heltid och inte riktigt kommit in i det än.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Heltid är för mycket, då har man knappt tid, eller ork, för något annat.

      Radera
  4. Men det blir väl bra och alla böcker utöver är en bonus :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag tänkte att det var bättre att planera färre och få läst dem i lugn och ro, sedan är det ju inga problem att hitta några till att läsa :)

      Radera
  5. Jag har jättemycket läsning planerad och börjar känna mig rätt stressad över det. Bättre med att planera få böcker... Om du gillar Kjell Eriksson så har du ju en del att se fram mot!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tyckte det räckte med runt 1500 sidor (räknade med 50/dag), jag vill inte stressläsa. Du, jag hoppas verkligen att jag gillar Kjell Eriksson. Alla tio böckerna i serien står här i hyllan...

      Radera
  6. Jag gillar serien om Colt och Silverbielke då jag gillar denna författarduo men det var faktiskt skönt att läsa en bok av dem utan dessa karaktärer ändå :) Jobbet har verkligen dragit igång för mig med, hösten är hur mycket som helst på jobbet så vi får se hur många böcker det hinns med i september :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag ligger lite efter med Colt-serien för jag tappade lusten litegrann när jag läst Grannen, det blev lite väl mycket där.

      Radera
  7. Det är säkrast att göra en läsplanering som man känner att man nog mäktar med. Hellre det än att göra upp för stora planer och sedan känna att man "ligger efter" och måste stressa!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, det är definitivt bättre och lugnare att lägga till böcker på listan :)

      Radera