måndag 12 augusti 2013

Vill du få en gratis e-bok?

Jag har många gånger gått och klämt på Robert Kvibys debutroman De korrupta, men har aldrig kommit till skott. Nu börjar det nog bli dags för nu släpps uppföljaren, Listan.

Inte nog med det, den 19 augusti kommer e-boken att läggas ut på robertkviby.se och den kommer dessutom att vara GRATIS i tio dagar. Om man vill så får man betala för boken, men man bestämmer själv om och i så fall hur mycket. Det finns också en möjlighet att ge bort boken till en vän.

Så här beskrivs boken: Listan utspelar sig på 90-talet, ca 10 år efter De korrupta och mot fonden av kriget i det forna Jugoslavien. Robert Kviby har lagt ner över 1000 timmar på research och avtäckt en händelse i vår nutid som innefattar våldtäkthus, privata militärföretag med kopplingar till toppen av näringsliv och politik både i Europa och USA.

Kriminalreportern Annie Lander och hennes man Max Lander lever på flykt i södra Europa. Hemma i Sverige är de anklagade för mord. I Grekland får Annie upp ett spår angående våldtäktshus som drevs som krigsföring i Bosnien av privata militärföretag med vinstintresse. Spåren leder dem tillbaka till Sverige.

De åker tillbaka till landet de flytt från och där deras älskade son finns, för att avslöja en skandal som inrymmer svenska medborgare, företag och toppolitiker. Men skräcken är att bli upptäckta av polisen och de som vill hitta dem innan polisen gör det.


Då ska jag bara läsa De korrupta först...

4 kommentarer:

  1. Oj det måste jag komma ihåg, vill gärna läsa den.
    Men minnet är kort ibland.
    Mia

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den låter ju spännande, men jag har inte läst första delen än.

      Radera
  2. Jag vet inte riktigt vad jag tror om den här bok egentligen :S

    SvaraRadera