måndag 22 december 2014

Lite nytt

Nej, detta är inte julklapparna. De kommer i ett annat inlägg, efter julafton.

Jag har alltid känt mig väldigt sugen på böckerna som brukar släppas vid jul, de där med noveller av olika svenska deckarförfattare. I år kunde jag inte stå emot.

Svart advent med noveller av författare som Åke Edwardson, Stieg Larsson (japp, Millenium-Stieg), Dag Öhrlund, Åsa Larsson, Johan Theorin, Carin Gerhardsen, Håkan Nesser och många fler står nu i min hylla. Om den blir läst över julhelgerna är en helt annan historia. Dessutom så går fem kronor för varje såld bok till Sveriges Stadsmissioner.

Även Rysk roulette av Tom Clancy ramlade ner i brevlådan, ett recensionsexemplar från Bookmark. Det låter ju som en ganska så aktuell bok...

2 kommentarer:

  1. Den där novellsamlingen är jag lite nyfiken på. Var någon av författarna som skrev om den på sin fb-sida tror jag...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är en del favoritförfattare som skrivit noveller till den så jag hoppas mycket på den, men just nu ser det inte ut som att den blir läst den här julen. Men det blir ju en jul även nästa år :)

      Radera