fredag 25 maj 2018

Vilken vecka!

Förra veckan var det nästan som julafton. Det kom inte färre än fyra böcker, varav tre var trevliga överraskningar.

Först kom I Tanger av Christine Mangan och det är en bok som jag nog inte har hört talas om. Helt ärligt känner jag mig en aning avskräckt av blurben, och så Donna Tartt-delen av den. De andra delarna lockar. Tack till Modernista!

En efterlängtad bok var Den lilla bistron i Bretagne av Nina George. Jag gillade ju hennes förra, den om bokhandeln i Paris, som egentligen var på en båt. Trots att den var lite väl sentimental ibland. Den ska bli nästa bok att läsa. Tack till Bazar!

De sista flickorna av Riley Sager blev jag nyfiken på när jag upptäckte den bland kommande böcker. Om inte annat så är ju blurben intressant. Tack till Modernista!

Jag vet inte om jag har hör talas om Pärlan som sprängde sitt skal av Nadia Hashimi förut, men bara titeln gör att jag blir nyfiken. Temat har ju fungerat på mig tidigare. Tack till Louise Bäckelin!

6 kommentarer:

  1. Ska bli spännande att läsa vad du tycker om I Tanger.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det dröjer nog ett tag innan den blir läst...

      Radera
  2. Alltid kul med bokpost! Hoppas det är bra böcker!

    SvaraRadera
  3. Ska bli spännande att höra vad du tycker om De sista flickorna!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det kan nog dröja ett tag innan jag kommer till den ;)

      Radera