tisdag 1 maj 2018

Top Ten Tuesday: Böcker jag skulle dräpa ett lejon för att få tidigt

Tisdag igen och återigen hänger jag på Topp Tio Tisdag som nu har tagits över av (That Artsy Reader Girl). Veckans uppgift är Books I’d Slay a Lion to Get Early.

Jag har inte jättekoll på vad som är på gång bland boksläppen, men några vet jag i alla fall. Och inte skulle jag döda ett lejon för dem, de är ju så fina, men...

1. En helt vanlig familj av Mattias Edvardsson (20/6)
2. Marvatten av Ann Rosman (11/9)
3. Sömnernas sömn av Elin Säfström (5/9)
4. Harris tweed av Peter May (10/8)
5. Den lilla bistron i Bretagne av Nina George (7/5)
6. Lånat silver och krossat glas av Ewa Klingberg (14/5)
7. Under ytan av Gilly Macmillan (6/7)
8. Mittvatten av Arne Dahl (17/8)
9. Hon tackade gudarna av Jussi Adler-Olsen (5/6)
10. Den mörka ängeln av Elly Griffiths (5/9)

2 kommentarer: