torsdag 10 november 2011

Finns den perfekta läsplatsen?

Hittade en liten enkät hos Massor av ord om hur den perfekt läsplatsen ser ut och den är i sin tur inspirerad av en förstudie hos Fabulerat. Så här försöker jag beskriva min favoritplats för läsning:

Knäpptyst Fylld med bakgrundsljud
Det beror ju på vad bakgrundsljudet är, vågors brus eller vindens sus går bra. Inget prat.
Bland folk I ensamhet
Om folket är tyst så funkar det också.
Bekväm Asketisk
Jag ska ju sitta/ligga där länge.
Sittande Liggande
Det är jobbigt att sitta länge. Halvliggande är det optimala.
Ger mig möjlighet att sitta länge Kan läsa de fem minuterna jag har över
Ju längre desto bättre.
Plats där jag kan äta eller dricka något En plats där förtäring inte är nödvändig
Man blir ju hungrig och törstig efter några timmar.
Ett stammishak Gärna en ny plats
Ett stammishak där man får ligga länge hade varit trevligt, men det går bra med en ny plats också.
Ett ställe med vacker utsikt Kan ha ögonen i min bok till 100%
Gärna vacker utsikt, så jag ser något tilltalande när jag tittar upp och funderar över det jag läser.
Varm och ombonad Behagligt sval
Den här är lite lurig, men nej, varmt låter jobbigt.
En plats där jag har myskläder En plats där jag kan ha på mig något fint
Jag ska ju bara läsa, då behöver jag väl inte klä mig snyggt? Hellre bekvämt.
Bland främlingar Bland vänner
Främlingar pratar sällan med en när man läser.
Ute Inne
Förutsatt att det inte är för kallt då.
Hemma Borta
Så slipper jag bli störd av tankar på disk, tvätt, matlaging och what not.

1 kommentar:

  1. Hängde på. Här hittar du mitt svar;
    http://boktok73.blogspot.com/2011/11/den-perfekta-lasplatsen.html

    SvaraRadera