fredag 29 april 2016

Åh så efterlängtad!

Jag kanske inte alls har nämnt detta, men jag älskar Star Wars. Detta har jag gjort ända sedan jag såg den allra första filmen (del IV, konstigt nog) när den kom till Sverige i slutet av 70-talet. Jag minns fortfarande hur det kändes efter jag hade sett den och gick ut från biografen. Det var som att vara hög på livet (samma känsla som jag fick när jag första gången åkte Balder på Liseberg).
Tyvärr delar inte sambon min kärlek till den här filmserien (han kallar ljussablarna för lysrör, hädare!), men ofta får han genomlida någon av filmerna (han sover ändå). Speciellt när det kommer en ny. Som nu. The Force Awakens finns nu i mitt hem.

Helst skulle jag vilja se den i kväll, vilket nog i och för sig sambon skulle gilla. Han ska nämligen jobba över. Men jag tror inte att jag hinner se färdigt den innan han kommer (jag vill ju inte titta på den när det är ljust ute och alla ljusreflexer stör bilden) och att bli störd mitt i är inte heller något bra. Hur göra?

16 kommentarer:

  1. såg filmen typ 1981 och både maken och jag gillar Star Wars

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag är glad att sambon inte har några allvarligare fel ;)

      Radera
  2. JAG ÄLSKAR OCKSÅ STAR WARS! :D

    Hahaha "hädare" XD

    SvaraRadera
    Svar
    1. Förstår inte hur man kan annat än älska de där filmerna :) Han säger sådana saker bara för att han vet att jag blir arg :)

      Radera
  3. LYSRÖR?? Hur kan han?

    Min man tycker att Star Wars är fjantigt. Tycker att din man och min man kan få umgås lite så kan du och jag titta på filmen tillsammans :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vet du, det var det bästa förslag jag hört på väldigt länge. Det verkar som att fler har samma problem :)

      Radera
  4. Jag gillar Star Wars, men min syster ÄLSKAR Star Wars, hon har också fått hem den i veckan :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Gillar är OK, det funkar, bara man inte gör narr av dem ;)

      Radera
  5. Den har även hittat hem till oss.

    SvaraRadera
  6. Min sambo känner likadant för Star Wars (och Sagan om ringen osv).

    SvaraRadera
    Svar
    1. Sagan om ringen ja, då somnar sambon på max tio minuter :)

      Radera
  7. Jag har ju blivit SW-fan på gamla dar, tack vare resten av familjen som är frälsta. Vi maratonsåg alla sex filmerna en julhelg för rätt många år sedan... Den här har vi faktiskt sett på bio, t.o.m. min mamma var med :-) Men den har ändå flyttat hem till oss som DVD.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Låter som en helt fantastisk julhelg, om du frågar mig. Jag funderade faktiskt på att se den på bio och jag var bara ett klick från att boka biljett. Men det är inget kul att gå på bio själv :(

      Radera
  8. Jag gillade Star Wars när jag såg den ursprungliga trilogin. Sedan har jag tappat bort filmerna lite. Men jag är sugen på att se den här senaste :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. De tre i mitten, eller vad man ska säga (I, II och III alltså) har inte varit lika bra som de första tre (IV, V, VI) så det kan ju vara en förklaring :)

      Radera