onsdag 6 april 2016

Veckoutmaning: Det snyggaste du sett

Veckans utmaning på Kulturkollo: Yta.

Mitt uppdrag till er den här veckan är kort och gott: Visa upp ditt favoritomslag. Och kan du inte välja en får du välja två, eller tre, eller tjugo, det är upp till dig.

Ja. Nej. Jag är fullkomligt usel på det här med bokomslag och jag kunde knappt bry mig mindre. Visst kan jag tycka att ett är riktigt snyggt och visst är det omslaget som gör att ögonen fäster vid boken, men jag kan inte för mitt liv peka på ett och säga att det här är det snyggaste jag sett.

Jag gör ett försök ändå och jag tänker bara välja ett. Om det är det snyggaste jag sett vet jag inte, men det är sagolikt vackert och det fick mina ögon att fästa.

18 kommentarer:

  1. Harris böcker brukar ha fina omslag och Choklad är jättefint.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Choklad skulle jag faktiskt kunna tänka mig som tavla :)

      Radera
  2. Jag påverkas ibland lite för mycket av bokomslag. Det är dumt egentligen...
    Middagsmörkers omslag är underbart det håller jag verkligen med om :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag bryr mig egentligen bara om omslag när jag bokspanar och då bara för att gallra ut vilka jag vill vända och läsa baksidan på :)

      Radera
  3. Javisst ja, Elly Griffiths böcker var ju så där fina också.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Just Elly Griffiths böcker är speciellt fina för att man ser att de hör ihop :)

      Radera
  4. Jag kan påverkas av omslag som har en bild som jag uppskattar. Om jag står i en bokhandel ökar risken/chansen att jag läser på baksidan om framsidan tilltalar mig. Men som tur vad är jag inte helt ensidig :). Ingen av böckerna som blev mina favoriter förra året platsade i mitt inlägg.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Böcker är ju precis som allt annat som har en yta, första bedömningen görs ju på den, annars hade det varit riktigt svårt. Men omslaget har inte längre någon betydelse för mig efter att jag har vänt på boken och läst baksidan :)

      Radera
  5. Omslaget till Middagsmörker är ju verkligen supervackert.

    SvaraRadera
  6. Middagsmörker är snygg, verkligen!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag gillar att det ger lite mystiska vibbar :)

      Radera
  7. Middagsmörker har ett väldigt fint omslag :) Och så verkar den väldigt läsvärd.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ska snart läsa den, i slutet av månaden blir det nog :)

      Radera
  8. Middagsmörker har jag hört ska vara bra med, men nej nu köps det inget här.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, jag får inte heller köpa något nu, så kan det bli :)

      Radera