tisdag 5 april 2016

Top Ten Tuesday: Bokiga människor på sociala medier


Tisdag igen och då naturligtvis dags för en Topp Tio Tisdag (Top Ten Tuesday). Veckans uppgift är Ten Bookish People You Should Follow On Twitter/Instagram/Youtube/Snapchat/Facebook -- you pick the platform of your choice to talk about all the interesting bookish people to follow! If you don't use social media much you can pick your favorite bookish blogs or new blogs you've come across to follow.

Tio? 10! Det måste vara ett skämt... Jag får väl göra ett försök att få ner antalet då genom att bara välja mina absoluta favoriter och gärna de som finns på fler ställen :) Jag behöver väl inte poängtera att de här står helt utan inbördes ordning.

De här fyra finns både på Instamgram och som blogg
1. Bokhuset eller  #bokhuset
2. C.R.M. Nilsson eller  #crmnilsson
3. Lottens bokblogg eller  #lottengl
4. Johannas deckarhörna eller #johannasdeckarhorna

De här fem följer jag på Instagram
5. #annasdeckartips
6. #boktjuven1
7. #enfiktivresa
8. #kloksomenboktok
9. #bokutmaning_2016

Och om du ännu inte följer den här mannen så rekommenderar jag det, men bara om du vill ha många skratt
10. Fredrik Backman och/eller som #backmansk på Instagram

8 kommentarer:

  1. Klart det är en inbördes ordning ... :-) Nä seriöst, tack för länkkärlek!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, naturligtvis ;) Du är ju nästan den enda jag har som tipsar om skräck och annat läskigt :)

      Radera
  2. Åh, vad gullig är :) Tack för länkkärlek!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Varsågod :) Du tipsar ju om helt andra böcker än de andra :)

      Radera
  3. Läser också Backmans blogg, den är riktigt bra! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, men han skriver där väldigt sällan nu. Vi får hoppas att han är upptagen med att göra klart sin bok :)

      Radera
  4. Tackar :-)
    Och Backman följer jag redan!
    Jag hoppade den här veckan, blev för jobbigt att välja...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, det var inte enkelt att välja och det är ju lite osvenskt att plocka ut ett fåtal ur en stor grupp ;)

      Radera