torsdag 14 april 2016

Hett i hyllan #35

Jag bara gissar nu, men jag tror inte jag är ensam om att ha en del böcker i hyllan som stått där i evinnerliga tider. Är det inte dags att de där, halvt, bortglömda böckerna får ta lite plats och synas? Jo, det tycker jag. Verkligen. Därför kommer de, en efter en, att dyka upp här varje torsdag under rubriken Hett i hyllan. Lite lagom tvetydigt, eller hur? Vad har du för dolda skatter i hyllan?

Nu har vi äntligen förflyttat oss någon månad och befinner oss i augusti 2012. I flera år hade jag som en liten tradition att under sommarens långweekend i Göteborg utnyttja erbjudandet Köp 4 pocket betala för 3. Något jag mer eller mindre har slutat med nu.
I alla fall. Vid de tillfällena försökte jag alltid hitta författare som jag inte läst tidigare. En av de författare som bokbloggosfären hyllat genom åren är Katarina Janouch. Mer specifikt hennes serie om barnmorskan Cecilia Lund. Eftersom jag har en åkomma som tvingar mig att läsa serier i ordning så ställde det till en del problem. Serien var ju gammal redan 2012. Men, sommaren 2012 hittade jag alltså första delen, Bedragen, i pocketutgåva.

Får nog se till att läsa denna snart så jag vet om den är något för mig och om jag ska fortsätta läsa den. Har du läst? Vad tyckte du?

Om du också vill vara med och visa upp dina böcker, antingen heta hyllvärmare eller heta av någon annan anledning, så lägg gärna in en länk här nedanför. Då hittar jag dig mycket lättare.

13 kommentarer:

  1. just denna har jag inte läst, hittar mer i hyllan, fast svårt att bestämma mej: http://hannelesbibliotek.blogspot.se/2016/04/bokhyllestadning.html

    SvaraRadera
  2. Jag har också denna hemma men är inte jättesugen på att ta tag i serien. Vet inte varför egentligen.. min mamma surrar om henne hela tiden och har läst alla :P

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag vet inte heller varför denna aldrig blir läst, men den är ju inte direkt i min vanliga genre. Kanske är det det som tar emot :)

      Radera
  3. Jag har läst hela serien från början till slut och jag älskar den.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag tror att du var en av de där som hyllade serien för några år sedan :)

      Radera
  4. Jag gillade den. Dels själva spänningsmomentet men framförallt Cecilias egna vardagsbekymmer var fängslande. Serien är bra i några böcker men spårade ur rätt mycket i slutet. Men absolut värt att läsa. :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. OK. En-bok-i-taget-serie alltså. Det är bra att veta för en som brukar köpa på sig alla böcker på en gång :)

      Radera
  5. Jag har bara läst Janouchs senaste, hennes erotiska trilogi, men tycker att hon skriver rätt trevligt. Skulle inte ha något emot att läsa mer av henne, men kommer inte aktivt leta efter hennes böcker.

    Här kommer mitt bidrag denna vecka: http://lacrimamens.com/blog/hett-hyllan-35.html

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag får nog ta med henne i en boktolva så boken blir läst någon gång. Det vore bra att veta om jag ska köpa fler delar :)

      Radera
  6. Jag tror jag har någon bok av Janouchs böcker stående oläst i hyllan.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Och jag som trodde att jag var sista av alla :)

      Radera
  7. Jag har läst två böcker i serien men ledsnade. De var inget för mig. Men jag ångrar inte att jag läste dessa två utan hade en del behållning av dem (bäst gillade jag scenerna när hon jobbade).

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är väl egentligen inte min genre, om det nu finns någon sådan, men ibland blir det lyckat när man läser något annat :)

      Radera