torsdag 28 april 2016

Hett i hyllan #37

Jag bara gissar nu, men jag tror inte jag är ensam om att ha en del böcker i hyllan som stått där i evinnerliga tider. Är det inte dags att de där, halvt, bortglömda böckerna får ta lite plats och synas? Jo, det tycker jag. Verkligen. Därför kommer de, en efter en, att dyka upp här varje torsdag under rubriken Hett i hyllan. Lite lagom tvetydigt, eller hur? Vad har du för dolda skatter i hyllan?

Nu har vi rört oss ungefär en månad framåt (och faktiskt också 1,5 år) och befinner oss i september 2012. Till att börja med.
Sommaren 2012 släpptes första delen i Jonas Gardells serie Torka aldrig tårar utan handskar och eftersom jag oftast gillar Gardell så köpte jag den. Sedan hörde jag att den skulle bli TV-serie så jag väntade med att läsa den. Och jag ville dessutom ha alla tre delarna innan jag började läsa.

TV-serien såg jag och den var lika fantastisk som jag misstänkte. Men jag hade fortfarande inte andra och tredje delen i bokform. De delarna köpte jag först på bokrean 2014. Nu står alla tre här i hyllan och väntar. På vadå? Jo, jag hade ju tänkt att läsa dem i Pocketlovers Tre på tre-utmaning 2015, men det blev aldrig någon eftersom hennes dotter blev sjuk. Då blev böckerna bara stående. Jag hoppas ju fortfarande att Pocketlover ska komma tillbaka. Annars får jag väl läsa dem ändå.

Om du också vill vara med och visa upp dina böcker, antingen heta hyllvärmare eller heta av någon annan anledning, så lägg gärna in en länk här nedanför. Då hittar jag dig mycket lättare.

12 kommentarer:

  1. Åh. Har du den trilogin kvar? Läs!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jajaja ;) Om det inte blir någon tre på tre till hösten så läser jag dem ändå :)

      Radera
  2. sett delar av filmen (kvar hos Shakespeare)

    SvaraRadera
  3. Den här serien har jag tänkt läsa ett bra tag nu. Men har faktiskt inte ens köpt böckerna än.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har ju hittat åtminstone två delar på bokrea, ibland är det bra att vänta med inköp :)

      Radera
  4. Gardells böcker har jag ännu inte läst, jag heller, fast jag har varit lite nyfiken på dem, men aldrig kommit mig för att köpa. Jag tror att den enda jag läst av honom är En komikers uppväxt. Möjligtvis någon till.

    Tre på tre har jag också haft ambitionen att vara med på flera gånger. Därför blev det temat för mitt hett i hyllan-inlägg i dag.
    http://havsdjupens-sal.blogspot.se/2016/04/hett-i-hyllan-37.html

    SvaraRadera
    Svar
    1. En komikers uppväxt var så rolig och sorglig. Jag har köpt nästa del också nu :)

      Radera
  5. Vi får väl ordna en egen Tre på tre-utmaning Monika

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nja, man kan ju inte bara stjäla någons idé :)

      Radera
  6. Den trilogin är fantastiskt stark läsning. Jag har funderat på att läsa om dem.

    Jag har knåpat ihop ett inlägg: http://lacrimamens.com/blog/hett-hyllan-37.html

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag är rädd för det, men en bok i månaden klarar man väl... Får se om jag känner mig redo till hösten.

      Radera