torsdag 21 april 2016

Hett i hyllan #36

Jag bara gissar nu, men jag tror inte jag är ensam om att ha en del böcker i hyllan som stått där i evinnerliga tider. Är det inte dags att de där, halvt, bortglömda böckerna får ta lite plats och synas? Jo, det tycker jag. Verkligen. Därför kommer de, en efter en, att dyka upp här varje torsdag under rubriken Hett i hyllan. Lite lagom tvetydigt, eller hur? Vad har du för dolda skatter i hyllan?

Vid samma tillfälle som förra veckans bok köpte jag ju ytterligare tre (det var ju fyra för tre), av vilka ännu en fortfarande är oläst.
En god man av Ulf Lindström hade jag kikat på många gånger innan jag till slut köpte den. En av anledningarna är för att den utspelar sig i Borås, en stad jag kanske inte tillbringat jättemycket tid i, men när jag var liten gick ofta turen dit när vi skulle handla. Många minnen är det som är förknippade med den stan, bland annat träffades mina föräldrar där i slutet av 50-talet.

Den här boken, kan jag med säkerhet säga, kommer att bli läst någon gång i år. Den finns nämligen med på min boktolva.

Om du också vill vara med och visa upp dina böcker, antingen heta hyllvärmare eller heta av någon annan anledning, så lägg gärna in en länk här nedanför. Då hittar jag dig mycket lättare.

7 kommentarer:

  1. Tänk så många böcker det finns som man inte känner till...

    SvaraRadera
  2. jo, inte belv jag boklös denna vecka heller: http://hannelesbibliotek.blogspot.se/2016/04/vita-sackville-west.html

    SvaraRadera
  3. Spännande. Inte hade jag hört talas om den boken tidigare.

    Jag hänger på även denna vecka: http://lacrimamens.com/blog/hett-i-hyllan-36.html

    SvaraRadera
  4. Den där har jag aldrig hört talas om tidigare.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag köpte den egentligen bara för att den utspelar sig i Borås :)

      Radera