torsdag 28 april 2016

Läsplanering maj 2016

Maj är snart här, årets bästa månad. Och det är inte bara för att jag fyller år då... jag lovar. Maj är ju då våren precis har kommit igång ordentligt och hela sommaren ligger framför en, som ett oskrivet blad. Oskrivna blad hoppas jag inte att det finns i de böcker jag har tänkt att läsa under månaden.

Dödens plats av Stephen Booth. Hyllvärmare. Finish That Series Challenge.
Stryparen av Jonas Moström. Hyllvärmare. Finish That Series Challenge
Ni älskar dem inte av Belinda Bauer. Hyllvärmare.
Du går inte ensam av Mari Jungstedt. Hyllvärmare. Finish That Series Challenge
Jellicoe Road av Melina Marchetta. Hyllvärmare. Boktolva. E-bok.

14 kommentarer:

  1. Det där med att avsluta serier ja. Det har jag visst förträngt... Får bli i sommar ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag kämpar på med serierna, men just nu känns det som att jag påbörjar fler än jag avslutar :)

      Radera
  2. Det ser ut som en härlig läsmånad :-)

    SvaraRadera
  3. Ser ut som en mycket trevlig månad. Jellicoe Road är riktigt bra.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Den som blir tuffast att läsa är nog Jellicoe Road, den har jag ju hört så mycket om att det nästan är omöjligt att inte förvänta sig stordåd :)

      Radera
  4. Jellicoe Road står i min hylla och värmer den! :)
    Jag får se om jag får en ökad lockelse efter ditt omdöme.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är egentligen den enda som jag är lite orolig för att läsa ;)

      Radera
  5. Jellicoe Road tyckte jag väldigt mycket om :) Överlag tycker jag att Melina Marchetta är en skicklig författare.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag hoppas jag inte förväntar mig för mycket om den, ska försöka komma in i min "alla-andra-har-fel"-mode när jag läser den :)

      Radera
  6. Har bestämt mig för att läsa om Jellicoe Road igen. Har ju bara läst den två gånger :P

    SvaraRadera
    Svar
    1. OK... Då tolkar jag det som att du gillar den ;)

      Radera
  7. Har avslutat flera serier nu i april (har en drös kvar dock), och funderar på att satsa på novellsamlingar i maj. Men får se, gillar egentligen romaner bättre...

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har mer eller mindre insett att den här serie-utmaningen är ett evighetsprojekt. Det blir liksom inte färre serier :)

      Radera