fredag 1 april 2016

Mer nytt från förra veckan

En väldigt efterlängtad bok dök upp här i förra veckan.

Jag gillade ju S.J. Watsons förra bok, Innan jag somnar, väldigt mycket och jag har längtat efter Ett andra liv ända sedan jag hörde att den var på gång. Så här står det om boken på Bazar:
Hur väl kan du egentligen någonsin lära känna en annan människa? Och hur långt skulle du gå för att få reda på sanningen om någon du älskar?

När Julias syster blir brutalt mördad blir hon fast besluten att ta reda på varför. Men hennes sökande utvecklas snabbt till en upptäcktsresa genom sina mörkaste inre lustar. När hon blir involverad i en relation på nätet med en farlig främling tappar hon bort sig själv... förlorar kontrollen... kanske kommer hon förlora allt. Hennes sökande efter svar kommer att äventyra hennes äktenskap, hennes familj… och hennes eget liv.
Den ska läsas per omgående. Tack för boken!

Lite filmer dök det också upp.
Ant-man har jag kikat på ett bra tag, men inte vågat köpa. Sedan fick jag, av Lena, veta att den var klart sevärd. Då var det ju inte mycket att tveka på. Och så kom den efterlängtade sista delen i Hungergames-serien; Mockingjay part 2. Den har vi redan sett och inlägg kommer på måndag. Hoppas jag.

14 kommentarer:

  1. Ett andra liv ska jag också läsa.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag hoppas kunna klämma in den nu i början av april.

      Radera
  2. Jag har boken om än lite krossad.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, jag såg det. Så ledsen man blir när böcker ser ut så där.

      Radera
  3. Jag har inte läst Innan jag somnar men fick nu hem Ett andra liv så den ska läsas snart :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag hoppas den är lika bra som Innan jag somnar :)

      Radera
  4. Det ska bli spännande att höra vad du tycker om Mockingjay :) Jag har ju sett den, men ännu inte skrivit recension på den.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Inlägget är färdigskrivet och schemalagt :)

      Radera
  5. Åh, jag har läst Innan jag somnar och den var ju hur spännande som helst. Ser fram emot att få veta vad du tycker om SJ Watsons andra bok.
    Mockingjay måste jag också köpa. Jag har sett första och andra filmen på bio men sedan någonstans längs vägen kom jag av mig. Fast jag har köpt de två första på dvd också, om jag kommer ihåg rätt.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hungerspelen är ju lika ovanlig som Harry Potter, en serie som blivit bra som film, så jag tycker definitivt du ska fortsätta titta :)

      Radera
  6. Jag var ju lite besviken på Innan jag somnar, men det kan ju hända att jag faller ändå... Mockinjay finns ju här hemma, men än har vi inte sett den.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag är lite orolig för att jag ska ha för höga förväntningar på Ett andra liv...

      Mockingjay måste ni se snart :)

      Radera
  7. Watsons bok väntar jag också på, hoppas den är bra!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, och jag hoppas jag snart klämmer in den :)

      Radera